چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
دیدار نخبگان و فرهیختگان عشایر بختیاری و لر با آیت‌الله موسوی جزایری

حوزه/ ائمه جمعه و علمای شهرهای بختیاری نشین استان، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، خانواده شهدای بختیاری و اقشار مختلف قوم بختیاری با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، دیدار نخبگان و فرهیختگان عشایر بختیاری و لر با آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، صبح امروز در حسینیه بقیه‌الله اهواز برگزار شد.

از نکات قابل‌توجه حضور پرشور و پرتعداد عشایر بختیاری بود که به سبب ازدحام در محل برگزاری، دیدار بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت‌الله موسوی جزایری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شعرای ایل بختیاری به شعرخوانی در وصف ایل بختیاری و اشاره به پشتیبانی همیشگی بختیاری‌ها از اسلام و ایران پرداختند، همچنین فرزند یکی شهدای بختیاری شهرستان باغملک، با قرائت بیانیه‌ای به نمایندگی از خانواده‌های شهدای بختیاری با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کرد.

در ادامه این دیدار آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری با اشاره به استقبال ایل بختیاری از این جلسه، از خداوند متعال کثرت جمعیت و افزایش عزت قوم بختیاری را مسئلت کرد.

وی با اشاره به اشعاری که در جلسه خوانده شد، عنوان کرد: شعرای نوآور و با قریحه بختیاری بهترین آیات انقلابی را به لهجه زیبای بختیاری سروده اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: شما با حضور پرشور امروز در تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی حماسه‌ای آفریدید که دل دوستان را شاد و دشمن را هراسان می‌کند؛ شما امروز با این اجتماع دل دشمن را لرزاندید.

نماینده مردم استان خوزستان بابیان اینکه همه اقشار بختیاری اعم از چهارلنگ و هفت لنگ خدمات بسیاری به ایران، اسلام و مکتب علی بن ابی‌طالب(ع) داشته‌اند، اظهار داشت: قوم بختیاری در همه تاریخ چه قبل از دوران رضاخان و تا انقلاب اسلامی و سقوط محمدرضا پهلوی، چه در شعار و چه در عمل غیرت، مردانگی و پشتیبانی خود را از ایران و اسلام ثابت کردند.

آیت‌الله موسوی جزایری در پایان گفت: رضاخان و محمدرضا پهلوی خیانت‌های بسیاری به ایل بختیاری کردند اما در نظامی که خمینی کبیر در رأس آن بوده، بختیاری‌ها مانند تخم چشم عزیزشدند

لازم به ذکر است در این جلسه ائمه جمعه و علمای شهرهای بختیاری نشین استان، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، خانواده شهدای بختیاری و... حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بیداروند IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    متن خبر اشتباه اون فرزند شهید نبود بلکه برادر شهید مدافع حرم بود
  • بیداروند IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    متن خبر اشتباه اون فرزند شهید نبود بلکه برادر شهید مدافع حرم بود