سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
خالد الجندی

یک مبلغ مصری گفت: چیزی به اسم علم تعبیر خواب وجود ندارد، گفت: تعبیر خواب فقط به پیامبران اختصاص دارد نه هر کس دیگری.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از پایگاه مصری الوفد، خالد الجندی مبلغ اسلامی مصری در برنامه «دین و زندگی» در شبکه «الحیاة» این کشور با اشاره به اینکه چیزی به اسم علم تعبیر خواب وجود ندارد، گفت: تعبیر خواب فقط به پیامبران اختصاص دارد نه هر کس دیگری.

الجندی گفت: ما سه نوع خواب داریم و آن رویا و خواب و نوعی سومی که به آن خواب پریشان می‌گویند و خواب از الهام‌های شیطان است چراکه انسان را برای کاری قبل از خواب آماده می کند.

الجندی با اشاره به اینکه خواب‌های پریشان تنها یک زمینه سازی برای انسان است، افزود: زمانی که انسان زیاد غذا بخورد، خواب‌ عجیب و غریب می بیند، خواب می بیند که در دریا غرق شده است.   

خاطر نشان می شود برخی رسانه ها از خالد الجندی به عنوان شیخ جنجالی مصری یاد می کنند و وی معمولا یک طرف از بگومگوهای علمای مصر درباره موضوعات مختلف است.

چندی قبل هم که بگو مگوی علمای مصر درباره حکم طلاق شفاهی بالا گرفته بود، خالد الجندی گفت: طلاق شفاهی جایز نیست طبق قانون زنی که طلاق گرفته حتی پس از اتمام عده نمی تواند ازدواج کند مگر اینکه برگه طلاق در دست داشته باشد بدین معنا که طلاق در صورتی معتبر است که طبق قانون و مستند باشد. مگر اینکه توسط کسی که شرعا مأذون است صورت بگیرد. اما از سوی دیگر شیخ صبری عبادة مشاور اوقاف گفته بود که سخن شیخ الجندی نادرست است و زوجیت رابطه ای است که حدود آن توسط کتاب و سنت تعیین شده و الفاظ صریحی در این زمینه وجود دارد که قابل تردید و انکار نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha