شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
حجت الاسلام مهدی ابطحی - حوزه خواهران اصفهان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸ هزار طلبه در این حوزه مشغول به تحصیل هستند، از آغاز پذیرش طلبه در این حوزه علمیه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی در نشست خبری  با اصحاب رسانه استان به منظور تشریح اهداف و سیاست های حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) عقیله بنی هاشم، اظهار کرد: براساس روایات  ائمه اطهار(ع) حضرت زینب(س) به دلیل هم نشینی با اهل بیت(ع)  و پیامبراکرم(ص) عالم غیرمعلم است.

وی در ادامه با بیان اینکه قدمت و سابقه  حوزه های علمیه برادران به هزار سال گذشته برمی گردد ، گفت: برکات و نعمات زیادی برای جامعه  اسلامی ایران داشته که پرورش و تربیت  عالمان برجسته و بزرگی چون  حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب بخش کوچکی از آن است.

مدیر حوزه  علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: در گذشته خواهرانی  چون دختر مرحوم علامه مجلسی و همسر صاحب بن عباد  و بانو مجتهده امین از جمله مصادیق خواهران  موفق بوده اند که برای فراگیری علوم حوزوی  خود شخصا اقدام کرده اند اما بعد از پیروزی انقلاب  و  براساس فرمایش امام راحل تاسیس و تشکیل حوزه های علمیه ویژه خواهران در دستور کار قرار گرفت و نخستین مدارس علمیه ویژه خواهران در قم دایر شد و آیت الله شرعی  به عنوان اولین مدیر حوزه های علمیه خواهران منصوب گردید.

وی خاطرنشان کرد:  در حال حاضر  بالغ بر 450 مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور وجود دارد  که  در راستای رهنمودهای رهبری و مراجع عظام تقلید و تحت اشراف  شورای  سیاست گذاری حوزه های علمیه فعالیت می کنند.

مدیر حوزه  علمیه خواهران استان اصفهان ابراز کرد: در حوزه های علمیه خواهران زمینه تحصیل  علاقه مندان به علوم اسلامی و دینی  با یک نظام آموزشی بسیار خوب  و متناسب با نیازهای جامعه و ویژگی های بانوان طراحی شده که  یکی از این ویژگی ها طراحی مقاطع تحصیلی کوتاه مدت برای خواهران علاقه مند است.

وی اذعان کرد: تربیت خواهران دین شناس، صاحب نظر، توانمند به امر تبلیغ وارشاد  جامعه، تحقیق ، تالیف و همچنین پاسخگویی به نیازهای جامعه اسلامی مهمترین رسالت و اولویت حوزه های علمیه خواهران است، که بدین منظور  مقاطع تحصیلی  سطح 2(کارشناسی) 3 کارشناسی ارشد و 4 (دکترا) در حوزه های علمیه خواهران دایر شده است

حجت الاسلام  والمسلمین ابطحی با اشاره به اینکه  شرایط تحصیل  خواهران به صورت حضوری، نیمه حضوری و پاره وقت تعریف شده، گفت: در قالب حضوری طلاب خواهر باید در همه کلاس های خود حضور یابند، ولی در بخش نیمه حضوری بخشی از واحدها به صورت حضوری و بخش دیگری غیر حضوری تحصیل می شود و در قسمت پاره وقت طلاب خواهر علاقه مند می تواننند  طی 9 سال  تصحیل کنند.

اعطای  مدرک رسمی 

وی با تاکید براینکه در حال حاضر بالغ بر 57  مدرسه علمیه خواهران در سراسر استان اصفهان وجود دارد  که به امر تربیت  طلاب خواهر مشغول هستند، یادآور شد: پذیرش دوره جدید حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان از امروز 25 بهمن ماه به مدت یک ماه  آغاز می شود و داوطلبان علاقه مند می توانند با مراجعه به سایت حوزه های علمیه خواهران به نشانی www.whc.ir  ثبت نام کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه های علمیه خواهران مدرک رسمی  به هر داوطلب اعطا می شود و مدرک معادل نیست، بنابراین امکان  ادامه تحصیل  در دانشگاه ها  هم وجود دارد که این از مزایای این حوزه ها است.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون در حوزه های علمیه خواهران استان بیش از 8 هزار طلبه مشغول به تحصیل بوده و بالغ بر 5هزار طلبه فارغ التحصیل شده اند خاطرنشان کرد:  برای پذیرش حوزه علمیه خواهران استان محدودیتی وجود ندارد  و تنها قبولی در مصاحبه ملاک است.313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha