پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
کد خبر: 372517
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
حوزه خراسان

حوزه/ نشست سالانه انجمن عکس طلاب خراسانی و شب شعر «زمزمه های انقلاب» به مناسبت عنوان نخستین نشست سالانه انجمن های فرهنگی و هنری حوزه خراسان، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در نشست سالانه انجمن عکس طلاب خراسان که در راستای نشست پایان سال انجمن های فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، از 30 قطعه اثر عکاسان طلبه این انجمن رونمایی شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.

در این نشست، لطفی، مدرس عکاسی با اشاره به این که عکاس می بایست لحظه ها را ثبت کند، ولی احتمال بیان غیر واقعیت در یک عکس هم وجود دارد، ابراز داشت: ورود به عکاسی به عنوان یک شاخه فرهنگی ضروری است، زیرا عکس می تواند مفاهیم را به مخاطب منتقل کند و هر کسی با هر ایدئولوژی به این عرصه وارد شود، تاثیر دارد.

وی درباره نگاه طلاب مانند سایر افراد به عکس، یادآور شد: عکاسی از طبیعت یکی از دینی ترین کارهاست، زیرا مخلوقات الهی را به مخاطبان نشان می دهد.

غفوریان، مسئول انجمن عکس طلاب خراسان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس طلاب، اظهار داشت: ارزیابی از این نمایشگاه بسیار خوب است و امیدواریم در فعالیت های آینده نیز شاهد پیشرفت بهتری باشیم.

وی افزود: بر خلاف دیدگاهی که معتقد است طلبه نمی تواند نگاه هنری داشته باشد، این نمایشگاه نشان داد این امر درست نیست و طلاب در عین نگاه دینی، نگاه هنری نیز دارند.

*برگزاری شب شعر «زمزمه های انقلاب»

شب شعر «زمزمه های انقلاب» به مناسبت عنوان نخستین نشست سالانه انجمن های فرهنگی و هنری طلاب خراسان نیز در مشهد برگزار شد.

در این نشست که با حضور برخی از شاعران پیشکسوت همراه بود، حجت الاسلام عدالتیان، مسئول انجمن شعر طلاب خراسان، گفت:  امسال از 3 شاعر طلبه پیشکسوت خراسان در مراسم اختتامیه نشست انجمن های فرهنگی و هنری و ادبی طلاب که پنجشنبه 29 بهمن 94 در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلای خراسان رضوی برگزار خواهد شد، تقدیر می شود.

مسئول انجمن شعر طلاب خراسان افزود وی با انتقاد از مغفول ماندن شاعران طلبه انقلابی و شهید اهل خراسان در برنامه های کشوری، ابراز داشت: شاعران انقلاب همراه با آن رشد کرده اند، ولی هنوز قله های فتح نشده بسیاری وجود دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha