دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی تولیت حوزه و مسجد امام حسین(ع) شهرری

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری با اشاره به این که بازار تهمت و غیبت در جامعه گرم است، گفت: آنچه موجب سربلندی و برتری انسان ها می شود، همان "إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ" است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی مازندرانی، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری، امروز در سلسله مباحث اخلاقی، در جمع طلاب این مدرسه، با اشاره به آیه شریفه يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ/ اى مردم، ما شما را از مرد و زنى آفريديم، و شما را ملّت ملّت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد. در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست. بى‏ترديد، خداوند داناى آگاه است(حجرات/ 13)، گفت: آیات قرآن، موضوعات مهمی برای تعالی زندگی هستند که باید به آنها توجه شود.

وی بابیان این که آنچه موجب سربلندی و برتری انسان ها می شود همان "إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ" است، ابراز داشت: بالاترین عاملی که موجب برتری و تمایز بین انسان‌ها می‌شود، موضوع تقواست که در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی با اشاره به ماندگاری قیام های الهی در همیشه تاریخ، تصریح کرد: علت ماندگاری نهضت‌هایی مثل  قیام امام حسین (علیه السلام) و انقلاب اسلامی ایران این است که این قیام‌ها برای خدا انجام شده و سال به سال نیز این موضوع برعشق و علاقه مردم به آن ها افزوده است.

وی با بیان این که علمای دین همیشه با نفس خود مبارزه کرده و به همین دلیل ‌توانستند با تقوا زندگی کنند، افزود: کسی که بتواند با هوای نفسانی اش مبارزه کند، موفق می‌شود. امام راحل(ره) این کاررا انجام داد و به واسطه تهجد و تقوا توانست حکومت طاغوت 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، نقش نمازشب در کسب مقامات عالیه معنوی را بسیارمهم توصیف کرد و گفت: علمای بزرگ با تهجد و نماز شب و همچنین خواندن مستمر زیارت عاشورا کسب معنویت می‌کردند، لذا طلاب جوان نیز با بهره‌گیری از برکات نماز شب و نوافل، مسیر تکامل را طی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی به مسئله غیبت نیز اشاره کرد و بیان داشت: این صفت رذیله از گناهان کبیره است و باید فرد غیبت کننده برای جبران عملش در پی کسب حلالیت و توبه به درگاه الهی باشد، اما متاسفانه امروز غیبت کردن و تهمت زدن در جامعه به امری عادی تبدیل شده است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری در ادامه با اشاره به لزوم حضور فعال و مستمر آحاد مردم به ویژه طلاب در سنگر حفظ انقلاب و ولایت، گفت: امنیت امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب، خون شهداء و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری است، لذا مطابق فرمایش امام راحل باید پشتیبان ولی فقیه باشیم تا آسیبی به مملکت نرسد.

وی در پایان با بیان این که طلبه ماندن در شرایط حاضر بسیار سخت شده، ابراز داشت: امروز مردم به روحانیون به عنوان نماد دین نگاه می‌کنند، بنابراین باید رفتار حوزویان به گونه ای باشد که در همه احوال زندگی شان الگوی جامعه باشد و دقیقا به همین علت است که امروز طلبه واقعی ماندن سخت بوده و باید در این راه مشقت‌های زیادی را تحمل کرد. 34/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha