پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
زبان خارجی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه با تاکید بر نشر آموزه های دینی در سراسر جهان گفت: تربیت طلاب زباندان لازمه انجام ماموریت های بین المللی حوزه است.

خانم محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، از برگزاری کلاس های آموزش زبان انگلیسی دراین مدرسه علمیه خبر داد و اظهار داشت: خداوند هدایت را برای همه انسان ها قرار دادهT نه برای قوم یا ملتی خاص، بنابراین با توجه به اینکه کامل ترین راه هدایت، دین مبین اسلام است و از سویی زبان مهم ترین ابزاری است که انسان از زمان آفرینش تا ابد برای ارتباط با همنوع در اختیار دارد بنابراین در حال حاضر یادگیری زبان های خارجی و خصوصا زبان انگلیسی که پرکاربردترین و مهم ترین زبان بین المللی است برای طلاب و مبلغان و کسانی که دغدغه خدمت به دین و گام برداشتن در راه اعتلا و نشر آموزه های اسلام را دارند امری ضروری است.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه با اشاره به سخنی از امام راحل (ره) ابراز داشت: امام خمینی (ره)،  چهل سال پیش بر اهمیت یادگیری زبان های خارجی تاکید و فرمودند که یادگیری زبان های خارجی در حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا با یادگیری زبان می توان دین اسلام را در همه دنیا ترویج داد. این سخنان باید افکار طلاب جوان حوزه های علمیه را به اهمیت یادگیری زبان های خارجی معطوف سازد.

وی افزود: دغدغه نشر اسلام و عدم محدود ساختن آن به جغرافیای خاص، دغدغه همه بزرگان دینی بوده و هست، لذا با توجه به شرایط زمانی و مکانی خاص امروز که انسان در دنیایی که دهکده جهانی لقب گرفته است این نیاز و اضطرار بیش از هر زمانی محسوس است و به نوعی ادای دین به اسلام ناب محمدی(ص) تلقی می شود.

محمدی با اشاره به حضور مسلمانان دیگر کشورها در اماکن زیارتی ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: مسلمان شدن بسیاری از غیرمسلمان های کشورهای اروپایی، لزوم چاپ و نشر کتب و مقالات دینی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات را بیش از پیش نمایان می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه تأکید کرد: راه پاسخگویی به دغدغه بزرگان دینی و ضرورت ترویج و معرفی اسلام به سراسر دنیا، یادگیری زبان های زنده دنیا و خصوصا زبان بین المللی انگلیسی است.

وی ادامه داد: در همین راستا کلاس های زبان انگلیسی در مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه، با حضور اساتید مجرب در حال برگزاری است و اکنون طلاب، ترم پنجم را می گذرانند، در پایان هر ترم نیز از خواهران طلبه آزمون به عمل آمده و فقط قبول شدگان مجاز به حضور در سطوح بالاتر هستند که این امر بیانگر اهمیت کیفیت زبان آموزی در طلاب است.

محمدی خاطرنشان کرد: کلاس های زبان پس از ساعات آموزشی دروس حوزوی تشکیل شده و در پایان هر ترم قبول شدگان گواهی میان دوره دریافت می کنند و پس از اتمام دوره کامل زبان آموزی، گواهینامه معتبر پایان دوره به طلاب اعطا می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه در پایان گفت: امید است طلاب و مبلغان بتوانند گام های مؤثر و سازنده ای در راه نشر آرمان های دینی و مکتب اسلامی برداشته و در این راه توفیق روزافزون کسب نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha