دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
حجت الاسلام محمد یوسفی مسئول طرح مدارس امین چهارمحال و بختیاری

حوزه/حجت الاسلام یوسفی با اشاره به تلاش های دشمن برای استحاله فکری و فرهنگی دانش آموزان، بر ضرورت تربیت دینی نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

حجت الاسلام محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهرکرد با اشاره به نقش خانواده به عنوان مهم ترین عامل در تربیت فرزندان، گفت: بخش اعظمی از مقوله تربیت، اکتسابی است و شخصیت افراد باید تحت تاثیر یک سیستم آموزشی درست قرار گیرد تا مجموعه رفتارها منطبق بر اصول اسلامی باشد.

وی ادامه داد: مدرسه مکمل تربیتی و تغذیه معنوی فرزندان می باشد و اگر چنانچه شخصی در خانواده به عنوان اثربخش ترین نهاد تربیتی، نتواند به طور کامل پرورش فکری و اعتقادی بر اساس اصول دینی یابد، می توان مدارس را به عنوان یک مکمل در تربیت افراد مورد توجه قرار داد.

مسئول طرح مدارس امین چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح مدارس امین با انگیزه تربیت دینی و پرورشی، اجرایی شد و هدف از این طرح، این است که در کنار تدریس مباحث آموزشی و علمی مصوب آموزش و پرورش، مباحث مذهبی نیز به دانش آموزان ارائه شود.

حجت الاسلام یوسفی افزود: با توجه به تبلیغات عظیم دشمن برای استحاله فرهنگی جوانان و نوجوانان، با اعزام مبلغین به مدارس در قالب طرح "امین"، در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان و جلوگیری از گسست و تغییر فکری و اعتقادی آنان تلاش می شود.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت کار مبلغین مدارس امین، خاطرنشان کرد: همان اندازه که کار فرهنگی برای نوجوان موثر است، به همین اندازه هم حساس می باشد و این یعنی مبلغ مدارس امین باید به شرایط روحی، اقتضائات سنی و نحوه تعامل با نوجوان آشنا باشد، زیرا در غیر اینصورت ممکن است کار فرهنگی، نتیجه معکوس داشته باشد.

مسئول طرح مدارس امین چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه داشتن مدرک سطح 2 برای طلاب برادر و خواهر متقاضی فعالیت در مدارس امین الزامی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 30 مدرسه در سطح استان چهارمحال و بختیاری تحت پوشش مدارس امین قرار گرفته اند، درحالی که طلاب زیادی تمایل به همکاری با مدارس امین دارند، اما به خاطر محدودیت ها نمی توانیم از این عزیزان استفاده کنیم و امیدوارم این مشکلات و محدودیت ها با همت مسئولین حوزه و آموزش و پرورش برطرف گردد.

وی، تبلیغ چهره به چهره، بیان احکام دینی، شبه زدایی اعتقادی، پاسخ به سئوالات دینی و شرعی، ارائه مشاوره به دانش آموزان و ... را از وظایف مبلغان مدارس امین برشمرد و گفت: با توجه به ارزیابی هایی که به صورت کتبی و شفاهی و تحقیقات میدانی انجام  شده، سطح مبلغین مدارس امین بسیار خوب است، اما با توجه به اهمیت موضوع، هر چه کارگاه های آموزشی بیشتری برگزار شود، بازدهی آنان بیشتر خواهد شد.

مسئول طرح مدارس امین چهارمحال و بختیاری در پایان با تاکید بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه، یادآور شد: مبلغین مدارس امین در ساعات آموزشی به طور تمام وقت و مستمر در مدرسه حضور دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha