یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
کد خبر: 373491
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
نمایش آثار هنری تلفیقی اسلامی و مدرن

حوزه/ آثار یک هنرمند مسلمان انگلیسی با موضوع هنر تلفیقی اسلامی و مدرن در لندن به نمایش درآمد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از thisislocallondon.co.uk، نمایشگاهی از آثار سجاد شاه نقاش، گرافیست، خوش نویس و هنرمند تایپوگراف اهل واتفورد، در مرکز هنری هارو در شهر لندن برگزار شد.

آثار این هنرمند مسلمان انگلیسی که تلفیقی از فرهنگ اسلامی و هنر مدرن غربی می‌باشد، طراحی‌های خوشنویسی-تایپوگرافی اسلامی معاصر نام دارند.

وی با استفاده از هنر کوبیسم، فوتوریسم و الهام از سبک‌های خوشنویسی اسلامی این طرح‌های جدید را خلق کرده است.

سجاد شاه که شغل قبلی خود را در مرکز حمایت از سرطان مک میلان ترک کرده تا هنر خطاطی را به طور جدی و حرفه‌ای دنبال کند در خصوص آثارش گفت: من همیشه به انواع هنر‌های جهانی علاقه داشته‌ام و با بهره بردن از دو فرهنگ غنی اسلامی و غربی که با آن‌ها آشنا بودم توانستم این هنر مدرن و منحصر به فرد را خلق کنم.

وی افزود: هنر اسلامی هنری بسیار انعطاف پذیر است و به ما فرصت خلاقیت می‌دهد به همین سبب من را تحت تاثیر قرار داده است. شیفتگی من نسبت به هنر اسلامی، خوش نویسی و معماری باعث شد تا دوره‌های سنتی خوشنویسی خط نسخ را در لندن بگذرانم و متوجه شدم می‌توان کارهای بسیاری با این سبک خوشنویسی انجام داد.

سجاد شاه ادامه داد: آثار من شامل مجموعه‌ای از تایپوگرافی‌های کلاسیک، کشیده شده و رنگ آمیزی شده با دست و شیوه‌های دیجیتالی معاصر برای خلق آثار خطاطی جدید هست.

این هنرمند انگلیسی که شغل قبلی خود را در مرکز حمایت از سرطان مک میلان ترک کرده تا هنر خطاطی را به طور جدی و حرفه‌ای دنبال کند، در ادامه سخنانش گفت: من از کار کردن روی سبک های مختلف سنتی و معاصر خوشنویسی در آثارهنری و نقاشی‌هایم بسیار لذت می‌برم و از کودکی نیز به این هنر علاقه نشان می‌دادم تا اینکه پدرم متوجه این اشتیاق من شد و من را در کلاس‌های هنری ثبت نام کرد.

گفتنی است تایپوگرافی هنر و فن حروف‌نگاری برای نمایش زبان است.

نمایش آثار هنری سجاد شاه در مرکز هنری هارو تا 10 مارس 2016 ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha