پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین علیرضا باطنی

حوزه/ مجلس در مسائل داخلی باید به اولویت های مردم و جامعه توجه ویژه ای داشته باشد، کما این که در تبلیغات کاندیداها، بحث معیشت مردم در اولویت بود، لذا باید آثار وعده های نمایندگان را در سفره های مردم نظاره کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین علیرضا باطنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به شکوه حضور مردم در انتخابات، گفت: مردم ولایتمدار نشان دادند تمام قد پای نظام و انقلاب ایستاده اند و در واقع برنده اصلی انتخابات، نظام، انقلاب، رهبری و مردم هستند.

وی افزود: در دنیا همواره روی میزان مشارکت مردم در انتخابات حساب ویژه ای باز می کنند و هنگامی که می بینیم مردم ما بدون هیچ اهرم فشاری، بیش از 63 درصد در انتخابات شرکت کرده، درمی یابیم نظام اسلامی که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد، محبوبیت بسیار گسترده ای در بین مردم دارد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که نمایندگان مجلس در قوه مقننه باید به وظایف خود عمل کنند، تاکید کرد: هر قوه وظیفه خاص خود را دارد و در جهت پیشبرد نظام در حرکت هستند، به همین خاطر، وظیفه شناسی باید اولویت اصلی اهداف نمایندگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمینباطنی یادآور شد: اگر نمایندگان مجلس در چارچوب قانون حرکت نکنند، ممکن است شاهد سخنان و رفتارهایی باشیم که کلیت نظام را زیر سئوال برند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: مسئولیت سنگینی به نمایندگان منتخب محول شده که می طلبد همواره در جهت حفظ و حراست آن تلاش زیادی انجام دهند و باعث رشد ارزش های انقلاب اسلامی شوند.

وی در ادامه بیان داشت: مجلس در مسائل داخلی باید به اولویت های مردم و جامعه توجه ویژه ای داشته باشد، کما این که در تبلیغات کاندیداها، بحث معیشت مردم در اولویت بود، لذا باید آثار وعده های نمایندگان را در سفره های مردم نظاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی تکیه بر تولید داخلی را از دیگر برنامه های مجلس دهم برشمرد و تاکید کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و اصلاح توانایی های داخلی از دیگر اولویت های نمایندگان مجلس باید باشد.

وی در ادامه افزود: توجه به مسئله فرهنگ دغدغه بزرگی است، چرا که ایران اسلامی، یک هویت مذهبی در جهان دارد و می بایست با کشور هایی که قوانین دین گریز دارند، متفاوت باشد، به همین خاطر هم و غم منتخبان مردم، بحث فرهنگی را نیز شامل می شود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: در بحث سیاست خارجی باید به مرزبندی های مقام معظم رهبری دقت نمود، چرا که تمام مطالب ایشان در این خصوص، ناشی از آموزه های قرآن کریم است، لذا نباید فریب لبخند دشمن را خورد و همچنین توقعاتی که نظام سلطه برای محدود کردن خواسته هایمان دارد را باید با اقتدار پاسخ دهیم و به هیچ عنوان عقب نشینی نکنیم.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha