دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
فرج الله سلحشور

حوزه/ بازیگر سریال فاخر یوسف پیامبر(ص) ، فرج الله سلحشور را هنرمند و فیلمسازی توصیف کرد که با هنر متعهد خود توانست قصص قرآنی را به زیبایی به تصویر کشیده و به مخاطب عرضه کند.

محمد جواد طاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که از جمله ویژگی های بارز مرحوم فرج الله سلحشور شجاعت و صراحت انقلابی وی بود ، ابراز داشت: در دنیای کنونی که متاسفانه مملو از ریا و دروغ و فریب شده و این امر به ویژه در عرصه سینما مشهودتر است، فرج الله سلحشور شخصیتی بود که کاملاً از این مسایل پاک و بری بود و بسیار صادقانه رفتار می کرد.

وی افزود: او بر اساس اعتقاد و نیت قلبی خودش کار می کرد و از معدود افراد روزگار ما بود که آدم احساس می کرد تکلیفش با خودش روشن و مشخص است و به طور خاص می داند از زندگی و حرفه هنری اش چه می خواهد؛ او مسیر روشنی را دنبال می کرد و به دنبال اهداف مشخص شفافی بود و به همین خاطر هیچ گاه دست از شجاعت و صراحت انقلابی خود برنداشت.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون ادامه داد: آن مرحوم آنچه که به نظرش می رسید باید بگوید را بیان می داشت و آنچه را که صلاح در بیانش نمی دانست، نمی گفت و اساساً هم به این فکر نمی کرد که از گفتن یا نگفتن مسایل عده ای می خواهند خوشحال بشوند یا ناراحت.

وی اضافه کرد: از این حیث مرحوم سلحشور نه دنبال پست و مقام بود و نه شهرت بلکه برای هدف و آرمانش کار می کرد و از این رو در طول زندگی اش کوشید که قصص قرآنی و کلام دینی را با ابزاری به نام سینما عجین کرده و با بیانی ساده و در عین حال جذاب به مخاطب خود بگوید.

طاهری بیان داشت: شاید خیلی ها هنرمند متبحر و کاربلدی بودند اما فقط این کافی نیست بلکه انسانیت و شرافت انسانی از آن مهم تر است و سلحشور واجد هر دو ویژگی بود به طوری که من در مدتی که با ایشان در سریال حضرت یوسف(ع) کار می کردم به عینه می دیدم که چقدر متعهدانه وانسانی با عوامل برخورد می کند که شاید در کمتر کارگردان سینما و تلویزیون ایران بتوان نمونه اش را یافت.

وی افزود: به طور خاص برایش مهم بود که نیروها و عوامل کار از حیث رفاهی و دریافت حقوق با مشکلی مواجه نشوند و لذا در طول حدود سه سال ضبط و فیلمبرداری سریال یوسف هیچ گونه تنشی بین عوامل این سریال با تهیه کننده و کارگردان که خود ایشان بود، رخ نداد.

این بازیگر سینما همچنین گفت: بیش از 300 نفر از عوامل از تدارکات گرفته تا بازیگران را در این مجموعه به خوبی هدایت کرد و با اخلاق بزرگوارانه خود کار را جلو می برد و حال آن که ما در برخی پروژه ها شاهد هستیم که حواشی خاصی ایجاد می شود که باعث جدایی عده ای شده و یا بر کیفیت کار اثر نامطلوبی می گذارد اما در سریال یوسف(ع) از این گونه حواشی خبری نبود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    کاش حداقل داخل متن عکس بازیگر مزبور می آمد