دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
تصاویر/ دومین همایش تجلیل از گروه های تبلیغی برتر

حوزه/ تعدادی از مسئولان گروه های تبلیغی در ارائه گزارشی از فعالیت های خود به تبلیغ در بیمارستان ها، پایانه مسافربری، راه آهن، فرودگاه، مترو، اماکن ورزشی و همچنین کمپ اعتیاد اشاره داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسن روحانی متین مسئول گروه فرهنگی "نسیم رضوان" در دومین همایش تجلیل از گروه های تبلیغی که در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به این که این گروه تبلیغی از سال 1385 در شهر مقدس مشهد تشکیل شده، اظهار داشت:  219 مبلغ در قالب این گروه تبلیغی به فعالیت می پردازند.

وی به مراکز و حوزه های فعالیت گروه تبلیغی «نسیم رضوان» اشاره داشت و تصریح کرد: فعالیت در بهزیستی برای کودکان تحت پوشش و تبلیغ بالینی در بیمارستان جهت ارتقای سطح روحی روانی بیماران از حوزه های مورد توجه این گروه تبلیغی است.

مسئول گروه تبلیغی «نسیم رضوان» با بیان اینکه حوزه دیگر فعالیت گروه تبلیغی "نسیم رضوان" در آموزش و پرورش است، ابراز داشت: همچنین برگزاری گفتمان دینی در پارک ها و اماکن عمومی نظیر راه آهن، فرودگاه، مترو و پایانه مسافربری از دیگر فعالیت های حوزه تبلیغی گروه تبلیغی «نسیم رضوان» است.  

حجت الاسلام  روحانی با اشاره به اینکه کار سرگروه های تبلیغی بسیار طاقت فرسا است، ابراز داشت: از همسران روحانیون گروه های تبلیغی در قالب همایشی تجلیل شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مشترک گروه های تبلیغی دیدار با رهبر معظم انقلاب است که امیدواریم مسئولان دفتر مقام معظم رهبری در این زمینه مساعدت بفرمایند.

*اعزام هفتگی 40 طلبه به استان مرکزی

همچنین حجت الاسلام علی احدی مسئول گروه تبلیغی «مصباح الهدی» با اشاره به این که امام موسی صدر پیش از پیروزی انقلاب، بر لزوم پیشبرد کار تبلیغی براساس تشکیلات تاکید داشت، گفت: همچنین مقام معظم رهبری بر تشکیل جبهه فرهنگی تاکید دارند.   

وی با بیان اینکه موسسه تبلیغی «مصباح الهدی» از سال 1389 در اراک فعالیت خود را آغاز کرده است، ابراز داشت: این گروه فعالیت خود را از چهار روستا آغاز کرد و مکان استقرار مبلغان در یک مدرسه متروکه بود.

مسئول گروه تبلیغی «مصباح الهدی» تصریح کرد: امروز بعد از گذشت پنج سال و با حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی در بازار، پارک، کمپ ترک اعتیاد، خیابان، مدارس و  مساجد شهر اراک فعالیت تبلیغی داریم.

حجت الاسلام احدی افزود: همکاری و هماهنگی با ستاد اربعین استان و اعزام روحانی به عتبات عالیات از دیگر فعالیت های این گروه تبلیغی بوده است.  

وی تصریح کرد: از این گروه تبلیغی، حدود 40 طلبه به طور هفتگی به استان مرکزی اعزام می شوند و به صورت تخصصی فعالیت های گسترده ای دارند. 

*فعالیت تخصصی ویژه دانش آموزان مدارس  

در ادامه حجت الاسلام مهدی روحی مسئول گروه تبلیغی «یاران سبز موعود» با بیان اینکه این گروه تبلیغی از سال 1384 کار خود را در استان گیلان آغاز کرد، ابراز داشت: امروز این گروه تبلیغی در استان مرکزی، تهران، فارس و بخشی از شهر قم نیز فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: گروه تبلیغی «یاران سبز موعود» با حضور 150 روحانی و مربی آموزش دیده تحت اشراف بزرگان حوزه فعالیت خود را تداوم داده و برنامه های خود را به صورت تخصصی برای دانش آموزان دنبال می کند.

مسئول گروه «یاران سبز موعود» افزود: برگزاری جشنواره گل پوشان با موضوع ترویج حجاب، طرح تربیتی مستمر دانش آموزی، تبلیغ در سطح مدارس، برگزاری گفتمان دینی، جشن های تکلیف و هنرهای تجسمی با محوریت قرآن از مهم ترین فعالیت های این گروه تبلیغی می باشد.

حجت الاسلام روحی با بیان اینکه محور اصلی فعالیت های تبلیغی گروه «یاران سبز موعود» بر مبنای «تربیت دینی» است، ابراز داشت: مبلغان این گروه تبلیغی با دانش آموزان ششم ابتدایی برای بازه زمانی شش سال ارتباط مستمر برقرار کرده و برنامه های تبلیغی خود را در قالب شش عنوان برنامه تربیتی دنبال می کنند.

وی افزود: بعد از شش سال، تربیت شدگان دانش آموزی در شبکه اجتماعی همسنگر طلاب و دانشجو، دوره های مربی گری را می آموزند و خود به تربیت دینی دانش آموزان اهتمام می ورزند.

مسئول گروه تبلیغی «یاران سبز موعود» افزود: در سال های اخیر شاهد جهش چشمگیر ارتقای گروه های تبلیغی بوده ایم اما اگر قرار بر استمرار این کار تبلیغی است، رویکرد ما باید تربیت محوری باشد.

*فعالیت 200 مبلغ در گروه حامیان ولایت

همچنین حجت الاسلام حسین حسین زاده مسئول گروه تبلیغی «حامیان ولایت» نیز در سخنانی با بیان این که این گروه بعد از فتنه 88 زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی با حضور شش طلبه تشکیل شد، ابراز داشت: امروز قریب به 200 نفر در این گروه تبلیغی عضویت دارند

وی افزود: خواهران عضو این گروه تبلیغی در شهرستان بابل حضور دارند.

مسئول گروه تبلیغی «حامیان ولایت» خاطرنشان کرد: اجرای طرح روحانی مدرسه دوهفته یکبار در قالب اعزام تعداد 100 مبلغ و مبلغه، برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس، پاسخگویی و مشاوره در چادرهای هلال احمر و بقاع متبرکه در عید نوروز و مناسبت های مختلف از مهم ترین فعالیت های گروه «حامیان ولایت» است.  

انتهای پیام/313/33   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha