سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
صادقی نسب گناباد

حوزه/ امام جمعه گناباد گفت : درسال ۱۳۴۷ در مسجد ملاهاشم که در محضر آیت الله واعظ طبسی کسب فیض می کردیم، کلاس های درس ایشان بسیار شلوغ بوده و طلاب شیفته علم و دانش این عالم بزگوار بودند، البته امروز از این بعد ایشان غفلت شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از گناباد، حجت الاسلام والمسلمین حسن صادقی نسب امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله واعظ طبسی که در مصلی امام خمینی(ره)  برگزار شد، افزود : عالم می تواند با عمل خود یک جامعه را متحول و به سعادت برساند.

وی با ذکر حدیثی از امام محمد باقر(ع) که فرمودند : تاثیرگذاری یک عالم ، که جامعه از نور علم او بهرمند شود ، بالاتر از 70 هزار عابد است، بیان داشت: مصداق این حدیث در عصر معاصر امام خمینی (ره) است؛ امام (ره) با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ایران هزاران نفر را به اسلام و دین دعوت نمودند؛ امرو زهم  مقام معظم رهبری نیز مصداق روشن این حدیث برای مردم می باشند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت ایت الله طبسی تصریح کرد : مردم با تشییع جنازه باشکوه مرحوم آیت الله واعظ طبسی نشان دادند قدر علمای بزرگ را می دانند و این نشان از آگاهی بالای مردم می باشد.

حجت الاسلام صادقی نسب گفت : ایت الله واعظ طبسی یک نیروی ممتاز برای اسلام بودند و این بر می گردد به پدر بزرگوار ایشان که به دلیل امربه معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند.

امام جمعه گناباد بیان داشت : آیت الله واعظ طبسی از جوانی مبارزه با دشمنان اسلام را در پیش گرفتند و این مبارزه از روزی شروع شد که جذب حجت الاسلام والمسلمین نواب صفوی شدند و به همراهی ایشان در مقابل پهلوی به مبارزه پرداختند.

آیت الله واعظ طبسی در طول مبارزات خود بارها به زندان و شکنجه های زیادی توسط ساوک شدند، ولی ایشان حاضر نشدند دست از امر به معروف و نهی از منکر خود بردارند.

این شاگرد آیت الله واعظ طبسی اظهار داشت : درسال 1347 در مسجد ملاهاشم که در محضر ایشان کسب فیض می کردیم کلاس های درس ایشان بسیار شلوغ بوده و طلاب شیفته علم و دانش آین عالم بزگوار بودند؛ که البته امروز از این بعد ایشان غفلت شده است.

حجه الاسلام والمسلمین حسن صادقی نسب خاطرنشان کرد : آن مرحوم نقش زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی وظایف مهمی همچون تولیت آستان قدس ، مدیریت عالی حوزه های علمیه خراسان ، نماینده رهبری و عضو مجلس خبرگان بودند که نشان از حضور جدی ایشان در صحنه های مختلف می باشد.

وی ادامه داد : سراسر زندگی ایشان خدمت به حوزه های علمیه گذشت و در آستان قدس نیز خدماتی که انجام دادند، بیش از آنی بود که در طول تاریخ در آستان قدس انجام شده بود.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد : آیت الله واعظ طبسی تمام حق تولیت خود را صرف کارهای خیر کرد و از آن هیچ استفاده شخصی انجام نداد که می توان از برکات این کار به ساخت مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد، دبیرستان ثامن الحجه کاخک و غیره اشاره کرد.

وی در پایان اظهار داشت : مرحوم آیت الله واعظ طبسی پشتیبان مهمی برای ساخت حوزه های علمیه در کل خراسان بودند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha