یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 374270
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
حجت الاسلام یوسف متوسلیان معاون تبلیغ حوزه فارس

حوزه/ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه فارس از برگزاری طرح بینات ویژه طلاب مدارس علمیه این استان با ظرفیت نا محدود خبر داد.

حجت الاسلام متوسلیان، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مهمترین بخشهای معاون تبلیغ، اعزام مبلغ است چرا که  تبلیغ و ارشاد مردم  دارای اهمیت بسیاری می باشد.

وی افزود: ارزش و اهمیت تبلیغ در سخنان حضرات معصومین همچون قران مجیدمورد توجه قرار گرفته است لذا با تدبر در آیات و روایات قرآنی متوجه خواهیم شد که تبلیغ و اثرات آن در آیات و کلام معصومین عامل حیات واقعی و ابدی ذکر شده است و آن ارزش و اهمیت این امر مقدس را می رساند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه فارس تصریح کرد: به منظور حضور طلاب در اماکن عمومی مثل مساجد، محافل مذهبی، تکایا، حسینیه ها، پارک ها و نمازخانه های مدارس و بازارها و ایجاد زمینه تبلیغی در اماکن ذکر شده، به همت این معاونت طرح بینات به صورت سراسری برگزار می شود.

وی با بیان  این مطلب که طرح تبلیغی برای اولین بار در استان فارس به صورت منسجم و گسترده اجرا می شود، بیان داشت: این طرح علاوه بر سطح شهر شیراز، در مدارس آموزش و پرورش، اماکن عمومی و مذهبی و همچنین روستا هایی که فاقد روحانی هستند، اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام متوسلیان، به شرایط پذیرش طلاب مدارس فارس به جهت شرکت در طرح بینات اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون مدارس فارس، با تشکیل پرونده در سامانه سماوات و قبولی در مصاحبه و حداقل قبولی در پایه سوم حوزه های بلند مدت و قبولی حداقل 30 واحد در حوزه های علمیه سفیران هدایت می توانند در این طرح شرکت کنند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه فارس تصریح کرد: ثبت نام و پذیرش برای طلاب فارس نامحدود است و هم اکنون 70 نفر پذیرش شده اند.

وی گفت: روحانیون و طلابی که در مدرسه مشغول به فعالیت می باشند اعم از مدیر، اساتید، کادر شامل این طرح می شوند.

حجت الاسلام متوسلیان در پایان  به وظایف طلاب و مبلغین در طرح بینات اشاره کرد و گفت: طلاب و مبلغین پس از اتمام گذراندن دوره های پذیرش و مصاحبه و ... در اماکن اعزامی مشغول به جذب جوانان و برگزاری کلاس های قرآنی، آموزش نماز  ، احیاء سنت امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ جهت رفع اشکالات می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha