چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری

حوزه/ معاون فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خواهران از شرکت ۱۰ هزار و ۶۶۷ طلبه خواهر در دهمین جشنواره قرآنی حوزه های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری صبح امروز در مراسم اختتامیه «دهمین جشنواره قرآنی حوزه های علمیه خواهران» که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با بیان اینکه مادر به عنوان یکی از ارکان مهم خانواده نقش مهمی در قرآنی شدن فرزندان دارند، اظهار داشت: البته عنایات اهل بیت(ع) نیز تاثیر زیادی در بهره گیری از نورانیت قرآن دارد.

وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر قرآن، تاثیر عمیقی برای قرآنی کردن جامعه دارد، تصریح کرد: قرآن آموزی طلاب خواهر نقش موثری در ترویج معارف قرآن خواهد داشت.

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه قرآن در کنار عترت و نهج البلاغه معنا می یابد، ابراز داشت: انس با نهج البلاغه برکت فهم قرآن را افزایش می دهد. 

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه 10 هزار و 667 نفر طلبه خواهر در مدارس سراسر کشور در جشنواره قرآنی شرکت کرده اند، اظهار داشت: این خواهران قطعا در ترویج قرآنی می توانند نقش مؤثری ایفا نمایند.

سخنران این جشنواره قرآنی با اشاره به حضور سه هزار و 205 نفر در بخش ترجمه و مفاهیم قرآنی در سطح مدارس، ابراز داشت: از این تعداد، 557 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی همچنین به رقابت سه هزار و 123 نفر در بخش تفسیر قرآن در سطح مدارس حوزه های علمیه خواهران اشاره داشت و افزود: از این تعداد نیز 292 نفر به استانی رسیده اند.

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران افزود: همچنین از میان یک هزار و 523 شرکت کننده در رشته حفظ موضوعی، 239 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری همچنین با اشاره به راهیابی 540 نفر در رشته حفظ ترتیبی، تصریح کرد: چهار هزار و 153 نفر نیز در رشته قرائت قرآن در سطح مدارس شرکت کردند که در این زمینه 456 نفر به رقابت های استانی راه یافتند.

وی در ادامه «همدلی و همزبانی ملت و دولت از نگاه قرآن و عترت»  و «وظیفه دولت، ملت و حوزه در ارتقای همدلی و همزبانی» را یکی از محورهای مقالات علمی هنری دهمین جشنواره حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد و افزود: همچنین، سبک زندگی اسلامی و احیای سنت های اسلامی در نگاه قرآن و عترت از دیگر محورهای مقالات به شمار می رفت و در مجموع 300 اثر به جشنواره رسید.

وی بر لزوم فراگیری آموزش زبان از سوی طلاب خواهر و جهانی کردن مکتب اهلبیت(ع) تاکید کرد و افزود: از ظرفیت فضای مجازی باید برای ترویج مکتب اهلبیت(ع) استفاده کرد. 

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: با رقابت قرآنی صورت گرفته از میان 240 نفر برگزیده راه یافته به سطح استانی، 60 نفر حائز رتبه های برتر در مجموع رشته های مختلف شدند که از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: در 10 سال گذشته در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن 29 هزار و 129 نفر، در تفسیر قرآن 13 هزار و 989 نفر، در حفظ موضوعی آیات و روایات 14 هزار و 553 نفر، در روخوانی و تجوید و زیباخوانی قرآن 28 هزار و 395 نفر، در حفظ ترتیبی قرآن 3 هزار و 69 نفر و در ارتباط با آثار علمی و مقالات علمی یک ‌هزار و 583 نفر در این دوره‌ها حضور یافته‌اند.

انتهای پیام     313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha