شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر بُعدی از ابعاد زندگی نورانی فاطمه زهرا(س) کامل ترین الگوی زندگانی برای همه بشریت است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت  سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) بر لزوم تقویت مبحث فاطمه شناسی در سطح اقشار مختلف مردم تاکید کرد و گفت: به لطف الهی در جامعه شیعی ما به خصوص در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان و نهضت نورانی حضرت امام(ره)، درباره این بانوی بزرگوار صحبت زیاد شده ، هر چند که معتقدم هنوز ما به بسیاری از ابعاد زندگانی نورانی حضرت در عرصه های مختلف توجه لازم را نکرده و به آن نپرداخته ایم.

وی افزود: این در حالی است که فاطمه زهرا(س) یک الگوی تمام عیار برای جامعه اسلامی هم برای زنان و هم مردان به شمار می رود و حقیقتاً ما اگر امروز عزت و شرافت و دیانتی داریم ، بخش قابل توجهی از آن را مدیون حضرت (س) و حمایت و پشتیبانی ایشان از ولایت و امامت هستیم.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به جایگاه بسیار رفیع حضرت فاطمه (س) در نزد پروردگار عالم و نیز حضرات معصومین(ع) گفت: از امام رضا(ع) و امام حسن عسکری (ع) نقل شده که فرمودند: «ما حجت های خدا بر شمائیم و مادر ما فاطمه (س) حجت خدا بر ما (اهل بیت) است».

وی اضافه کرد: این کلام عمیق و سنگینی است که شاید برای بسیاری از ما قابل درک نباشد اما نشان دهنده جایگاه و عظمت بانوی بی همتایی است که رسول الله(ص) درباره اش می فرمود: "پدرش به فدایش باد"

آیت الله فقیهی همچنین با اشاره به این که وجوه مختلف زندگی ام ابیها(س) برای بشریت مایه الگوگیری است ، گفت: ایشان چه در بُعد عفاف و حجاب، چه مسایل اخلاقی، خانوادگی و زناشویی، چه از حیث صبر و استقامت و به ویژه حمایت از ولایت و تبعیت از امام و رهبر خویش ، بهترین اُسوه حسنه محسوب می شوند.

وی افزود: برای حضرت زهرا(س) پس از عبودیت و بندگی ، مهم ترین مساله دفاع از ولایت و امامت بود به طوری که جان گرانمایه خویش را در این راه فدا کرده و در جوانی و مظلومیتی اندوهبار، به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و البته راه شهادت راه و صراطی است که ائمه (ع) ما همگی بر آن طریق رفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: بی شک راه سعادت و رستگاری حقیقی همانی است که صدیقه طاهره(س) با زندگی و بیان و کلام خویش به ما نشان دادند و شیعه واقعی کسی است که نه فقط در حرف و شعار بلکه در عمل و همه لحظات زندگی اش به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) تاسی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha