سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
چهارشنبه سوری

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس گفت: هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام مصطفی محمدلویی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به آسیب‌های مراسم چهارشنبه سوری اظهار داشت: مراسم چهارشنبه سوری مبنای روایی ندارد و صرفا یک جشن ایرانی باستانی است، لذا مردم بایستی از آسیب‌های چهارشنبه سوری عبرت بگیرند و کاری انجام ندهند که شیرینی آغاز سال جدید به یک روز تلخ برایشان تبدیل شود.

وی افزود: برای چنین فرهنگ‌سازی عمیقی باید رسانه‌‌ها و مطبوعات دست به کار شوند و مردم باور کنند که به‌جای آزار و اذیت دیگران در این جشن می‌توانند به نیازمندان کمک کنند و هزینه آتش بازی و لطمه زدن به خود و دیگران را برای شادی یک عمل نوع دوستانه و خیر بکار گیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس تصریح کرد: ساده‌ترین راه در مقابل بد‌اخلاقی‌های شایع در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال احتیاط است یعنی شهروندان هم خود از ابزارهای آتش بازی و انفجاری احتراز کنند، شادی‌های بی خطر و پایدارتری را جایگزین کنند و هم از ترددهای بی‌جهت و مزاحمت های صوتی در سطح شهر خودداری کنند.

حجت الاسلام محمدلویی بیان داشت: هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد بنابراین خانواده‌ها با پیشگیری از حوادث آخر سال نقش مهمی را ایفاء می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha