سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
تصاویر/ مراسم چهلم حجت الاسلام والمسلمین صحفی

حوزه/ مراسم چهلمین روز ‌درگذشت حجت الاسلام والمسلمین صحفی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم چهلمین روز  درگذشت ‌ حجت الاسلام والمسلمین  سید محمدصحفی، عصرگاه امروز در مسجد فاطمیه شهر قم، و با حضور علما و اساتید، ائمه جماعات و مدیران عالی استان قم برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در این مراسم گفت: ابن گونه مجالس برای وعظ و به یاد آوردن سفارشاتی است که از سوی خداوند متعال و اولیای دین به ما انجام شده است.

وی افزود: شفا در سینه ای است که قرآن را در خود جای داده است و این قرآن باعث ایجاد روح معنوی و پاکی و زلالی قلب می شود و انسان را به سوی بهشت رهنمون می سازد.

معاون جامعه مدرسین بیان کرد: از مهمترین سفارشات قرآنی که روح انسان را جلا می دهد، موعظه های حسنه است که از سوی قرآن کریم برای ما فرو فرستاده شده است و پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) نیز این مواعظ را به اشکال مختلف برای ما بیان کرده اند.

وی گفت: بهترین مواعظی که از سوی قرآن به ما شده است، امر به تفکر و شناخت خدا و جهان و به یاد آوردن مرگ و وظیفه ای است که انسان ها باید در زندگی به آن عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی  اظهارکرد: حوزه های علمیه منبع و سرچشمه فیض و علوم آل محمد(ص) هستند که با این منابع و ذخایر معنوی جامعه را به سوی فلاح و رستگاری هدایت می کنند و به همین جهت، رهبر انقلاب و امام راحل این همه بر اهمیت جایگاه حوزه و حوزویان تاکید دارند.

وی گفت: رهبر انقلاب، به حوزویان فرمود، روح انقلابی حوزه باعث شد که مردم از شما پیروی کنند و انقلاب را رقم بزنند، ولی اگر این روح انقلابی از حوزه و از جامعه رخت ببندد دیگر نمی توان به آینده خوشبین بود.

این نماینده مجلس بیان کرد: بزرگانی چون  حجت الاسلام والمسلمین صحفی اهل موعظه بودند، ولی اهل فکر نیز بودند و هم عامل و هم انقلابی؛ همین مساله نیز باعث شد که ایشان این چنین عزیز شوند، زیرا ایشان از علمایی بودند که مسجد را محور می دانستند و عمر خود را در این سنگر الهی صرف توسعه فرهنگ دینی و روح انقلابی در جامعه کردند و این بزرگان باید برای همه طلاب نمونه و الگو باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha