پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
 مدرسه باقرالعلوم(ع) گراش

حوزه/ مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) شهرستان گراش، از تحصیل ۱۴۸ طلبه سطوح یک الی سه حوزه در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام غلامحسین برزگران، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»در فارس گفت: مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان گراش در سال 1379 توسط حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی سادیانی امام جمعه سابق شهرستان گراش در مساحت 26505 متر مربع در دو قسمت مجزای یک طبقه برای فعالیت های آموزشی و خدماتی و دو طبقه مسکونی و دارا بودن 26 حجره برای تحصیل طلاب، تاسیس شد.

وی افزود: هم اکنون تعداد 148 طلبه در سطوح یک الی سه حوزوی مشغول به تحصیل و تعداد 14 نفر از اساتید در حال تدریس می باشد که 4 نفر از آنان دارای حکم هستند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) گراش به فعالیتها و اقدامات تهذیبی مدرسه اشاره کرد و گفت: برگزاری درس اخلاق  هفتگی، برگزاری محفل انس با قرآن، طرح تجوید وروان خوانی قرآن، ایستگاه صلواتی به مناسبت اعیاد وشهادت ائمه علیهم السلام، زیارت قبور شهداء هر هفته به صورت دسته جمعی و ... از اقدامات تهذیبی و فرهنگی این مدرسه به شمار می آید.

وی اقدامات پژوهشی این مدرسه را قابل اهمیت شمرد و افزود: ارسال تحقیق 105 نفر از طلاب به جشنواره علامه حلی، تشکیل پرونده پزوهشی طلاب، انجام تحقیقات درسی ترم اول و دوم، برگزاری کلاسهای پژوهشی، برگزاری مسابقات مقاله نویسی به مناسبت های مختلف، مدیریت کتابخانه، ارائه خدمات پژوهشی و ... از فعالیت های پژوهشی این مدرسه به حساب می آید.

حجت الاسلام برزگران، اظهار داشت: برنامه ریزی امتحانات، تشکیل پرونده اساتید وطلاب، تنظیم دروس اساتید، تنظیم برنامه های آموزشی، برگزاری انتحانات هفتگی، برگزاری امتحانات ترم اول و دوم، گوشه ای از اقدامات آموزشی مدرسه باقرالعلوم(ع) گراش می باشد.

وی برنامه های ورزشی را مهم دانست و گفت: برگزاری مسابقات فوتسال بین طلاب استان فارس، برگزار ی مسابقات  فوتسال و تنیس روی میز بین طلاب خود حوزه، برگزاری مسابقه طناب کشی، برنامه کوه نوردی، برگزاری مسابقات والیبال، حضور در مسابقات استانی هر سال، حضور در مسابقات ورزشی شهرستان از برنامه های اجرا شده در زمینه ورزش می باشد.

مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) گراش گفت: در زمینه اعزام مبلغ و فعالیت های تبلیغی این حوزه در دهه اول محرم  اعزام 20 نفر به منطقه محروم بشاگرد و 28 نفر به شهر ها وروستاهای همجوار و 5 نفر روحانی طرح هجرت بهش مار می آید.

وی به برنامه های آینده این مدرسه اشاره کرد و گفت: اعزام 90 نفر از طلاب این مدرسه به جهت بازدید از مناطق جنگی در ایام نوروز، حفظ سه ساله قرآن کریم، برگزاری کلاسهای فن خطابه و روش کلاس داری، برگزاری کلاسهای متنوع با موضوعات روز و علوم غیر حضوری از جمله روانشناسی و جامعه شناسی و پزشکی از برنامه ها و اقدامات آینده و در حال بررسی این مدرسه محسوب می شود.

حجت الاسلام برزگران، تصریح کرد: ایجاد کتابخانه در مساحت 100 متر مربع و وجود 10 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف دینی، اخلاقی، قرآنی و آموزشی و ... و وجود سالن مطالعه برای طلاب و اساتید و دارا بودن سالن کافی نت برای محققین و پژوهشگران حوزه از خدمات این مدرسه می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha