شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
محیط زیست

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی از آمادگی میزبانی امامزاده سید تاج‌الدین خوی از زائرین نوروزی در روز ۱۳ فروردین خبر داد.

حجت السلام والمسلمین احمد اصغرنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به روز جایگاه روز طبیعت در اسلام و باور مردم ایران اظهار داشت: ایرانیان از گذشته‌های دور، با آغاز بهار و ورود به سال جدید و نو ، برای تکمیل شادی و دور کردن غم وغصه  در روز سیزدهم فروردین ماه، با بیرون آمدن از خانه و پناه گرفتن در طبیعت، مراسم سیزده بدر را اجرا می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دین اسلام نیز تاکید فروانی بر حفظ و حراست از احترام به طبیعت می کند بیان داشت: از از قانون دین پیروی می کند و بر اساس آن زندگی خود را تنظیم می کند لازم است به دستورات دین درباره حراست از جنگل و درختان هم توجه کند و از آسیب زدن به محیط زیست بپرهزند و نگهبانی از طبیعت را تكلیف خود بشمارند.

حجت الاسلام اصغرنژاد گفت: اداره اوقاف خوی آماده هر گونه همکاری با مردم و مسافران نوروزی در روز 13 فروردین است و برای این منظوردر روز طبیعت اقداماتی همچون آماده‌سازی امامزاده سید تاج‌الدین خوی برپایی غرفه مشاوره خانواده، غرفه حجاب و عفاف، غرفه گفتمان دینی، غرفه کودکان  برای میزبانی از زائرین انجام داده است

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha