چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: حوزه های علمیه با تبلیغ و تبیین مولفه های اقتصاد مقاومتی، می توانند اقشار مختلف مردم را در تحقق این امر مهم یاری رسانند.

حجت الاسلام  ایوب رنجبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به لزوم تاکید مداوم مقام معظم رهبری به امراقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در بین تمامی مشکلات موجود در جامعه، رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد لذا  سال‌هاست که مقام معظم رهبری با نگاه کارشناسانه‌، راهبردهایی را  برای مسائل کلان کشور بیان می‌کنند که اقتصادی مقاومتی در راست آن است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا بخش و یک راهکار جدی و اساسی به‌شمار می‌آید و جز ابتکارات مقام معظم رهبری است که بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی امری دانش بنیان ، تولید محور و باور به تولید و داشته‌های داخلی است و اگر ما این بحث را در شعار خلاصه کنیم، قطعا موفق نخواهیم شد و مقام معظم رهبری نیز از این امر گلایه‌مند بودند که تنها به شعارزدگی دچار می‌شویم و چنان شد که امسال را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین کردند.

حجت الاسلام رنجبری با اشاره به دلایل عدم موفقیت اجرایی در اقتصاد مقاومتی بیان داشت: البته در سال‌های گذشته سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف ابلاغ و اقداماتی در این راستا انجام شد که متاسفانه به توفیقات جدی دست نیافتیم؛ اما باید این را فراموش نکنیم که به موفقیت رسیدن اقتصاد مقاومتی همچون یک پازل است که مردم، دولت، مجلس شورای اسلامی، رسانه‌ها و ارگان‌های دیگر باید دست به دست هم دهند تا این هدف بزرگ محقق شود.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: حوزه‌های علمیه مرجع و محل رجوع مردم هستند، مردم که در بخش‌های مختلف جامعه فعالیت می‌کنند؛ با بصیرت و تبیین شاخصه های اقتصاد مقارومتی می توانند آگاهی دهند؛ لذا حوزه‌ها نقش خطیری در تبیین شاخص‌های اقتصاد مقاومتی دارند و با بیان هدف‌های اقتصاد مقاومتی درمباحث دینی و قرآنی این وظیفه سنگین خود را به عمل برسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha