سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
فرهنگ

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: نگاه مسئولان به مسایل فرهنگی نباید لوکس و تشریفاتی باشد و آن را از جمله مقولات کم اهمیت بشمارند.

حجت الاسلام  جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که فرهنگ حتی از اقتصاد هم مهم تر است، اظهار داشت: آنچه مسلم است این که ما هر مقدار هم که مشکلات اقتصادی داشته باشیم و البته کسی منکر آن نیست اما با تکیه بر فرهنگ و برنامه ریزی فرهنگی است که می توانیم به خوبی بر آنها فائق شویم.

وی افزود: به عبارت دیگر آفت ها و آسیب هایی که مشکلات اقتصادی در جامعه ایجاد می کند در وهله اول به خاطر مشکلات فرهنگی است

این محقق حوزه یادآور شد: مشکلاتی از قبیل بیکاری و بی پولی برای همه فساد آور نیست بلکه برای کسانی که ضعف ایمان دارند بیشتر خود را نشان می دهد، کما این که چه بسیار انسان هایی که از لحاظ مادی در مضیفه شدید هستند اما با تکیه بر عفت و تقوا و پاکدامنی به زندگی عزتمندانه خود مشغول می باشند.

وی با بیان این که سرمایه گذاری بر روی فرهنگ باید بسیار جدی و حیاتی باشد، خاطرنشان کرد: نگاه مسئولان و دولتمردان به مقوله فرهنگ نباید لوکس و تشریفاتی باشد بلکه می بایست در درجه اول اهمیت قرار گیرد و این اهمیت در اختصاص بودجه خود را نشان می دهد.

مدیر گروه کلام پژوهشکده حج و زیارت همچنین بیان داشت: از سویی ما نباید از سرمایه گذاری لازم در عرصه فضای مجازی با توجه به مخاطبان انبوه و تاثیرگذاری آن غافل شویم.

وی اضافه کرد: ما باید برای تغذیه فرهنگی در این فضای رسانه ای برنامه ویژه ای داشته باشیم و افرادی متکفل این مقوله شوند.

حجت الاسلام  جعفری افزود: این که مقام معظم رهبری فرمودند که اگر مسئولیت رهبری نداشتم مسئول فضای مجازی می شدم ، نشان دهنده اهمیت و حساسیت این موضوع است که باید الگوی سایر مسئولان باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha