سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
شهید آوینی

حوزه/ مستند ساز و فیلمساز حوزوی تصریح کرد: امروز و در دهه چهارم انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری برای رشد و تعالی هنر و فرهنگ انقلابی و دینی، نیازمند آوینی ها هستیم.

حجت الاسلام حسن جمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و سالروز هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه مهم است این که قبل از هر چیز باید مؤلفه ها و شاخصه های هنر متعهد و انقلابی را شناخت و در وهله بعد به معرفی و تبیین آن برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان تشنه معرفت پرداخت.

وی با بیان این که هنر و توان شهید آوینی در خدمت اهداف امام و رهبری و انقلاب اسلامی بوده است، گفت: یکی از ویژگی هایی که شهید آوینی را برجسته و الگو می ساخت این بود که هیچ گاه در عرصه هنر و ادبیات ژست روشنفکری نگرفت و همیشه دغدغه رشد و تعالی هنر و فرهنگ ایران اسلامی را داشت.

این هنرمند حوزوی ادامه داد: ایشان با روحیه و نگاه دینی و انقلابی برای بیداری و روشنگری مردم کار کرد و امروز آن چیزی که از ایشان به میراث مانده به لطف الهی برکت یافته و باعث هدایت بسیاری از جوانان کشورمان در مسیر هنر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: همه دلسوزان و علاقه مندان به هنر انقلابی به تاسی از شهید آوینی بتوانند در این عرصه که نیاز جدی برای ورود به آن احساس می شود، منشا تحرک و پویایی بیشتر باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha