چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ در زمانی که دشمنان داخلی و خارجی مبانی انقلاب اسلامی را هدف قرار داده و خطوط قرمز اسلام را نادیده می گیرند، حوزه های علمیه باید با روحیه انقلابی و سلاح علم و منطق، به احیای تفکرات انقلابی در درون خود و جامعه بپردازند.

خانم فاطمه قائلی، از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه خواهران استان تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی ماندن حوزه و روحانیت، گفت: در سراسر دنیا و در کشورهای مختلف برخی انقلاب ها منحصر به فرد هستند و نقطه عطف تاریخ آن کشور و ملت  محسوب می شوند و برای مردم ایران نیز وقوع انقلاب اسلامی یک رخداد منحصر به فرد محسوب می شود. مردمی با سابقه ای طولانی در توحید، یگانه پرستی و عشق به خداوند متعال.

وی ادامه داد: ملت ایران با لبیک به ندای آسمانی « اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا » رژیم طاغوت را برای همیشه در تاریخ دفن کردند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به رخ تمام عالم کشیدند. بنابراین انقلاب اسلامی نعمتی است که به رهبری امام خمینی(ره) به دست آمد.

این پژوهشگر حوزوی با تاکید بر این که از دیدگاه امام خمینی(ره) حکومت اسلامی با دو بازوی قدرتمند «استقلال و آزادی» در جهت تحصیل تدریجی آرمان بزرگ عدالت گام برمی دارد، افزود: «استقلال» به معنی عزم و اراده ملی برای جلوگیری از نفوذ و دخالت بیگانگان می باشد که بدون تحصیل آن سایر آرمان ها نیز به دست نخواهد آمد. «آزادی» نیز به معنای شرایط خاص اجتماعی – سیاسی، برای رشد و تعالی فرد و اجتماع است، در حالی که با موانع قانونی و سیاسی روبرو نشود و آزادی را از دیگران سلب نکند و به جامعه  آسیب نرساند.

استاد حوزه علمیه خواهران تهران افزود:  طبق بیانات رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای، دو جریان حوزه و دانشگاه در تحقق انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشتند. در این میان حوزه علمیه قم با مرجعیت امام خمینی(ره) و همت روحانیون انقلابی در شکل گیری و استمرار انقلاب نقش بی بدیلی را ایفا کرده و می کند.

وی با هشدار نسبت به خطر استحاله محتوایی انقلاب اسلامی، بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب، غرب زدگان داخلی در صدد استحاله آن برآمدند و سعی داشتند حکومت را به جمهوری دموکراتیک تبدیل کنند. این نوع جمهوری براساس قوانین الهی اداره نمی شود، بلکه براساس قوانین متغیر انسانی که هر روز، چیزی را ارزش، و روز دیگر همان چیز را ضد ارزش می خواند، به حیات خود ادامه می دهد.

قائلی تصریح کرد: دشمنان انقلاب درصدند برای ضربه زدن به استقلال و آزادی ملت ایران نهاد مقدسی همچون حوزه علمیه را تضعیف کرد و آن را از روحیه انقلابی تهی کنند که اگر چنین شود، خطر انحراف انقلاب اسلامی جدی است.

استاد حوزه علمیه خواهران تهران یادآور شد: زمانی که دشمنان داخلی و خارجی به شکل منافقانه و غیر مستقیم مبانی انقلاب اسلامی را هدف قرار داده و بین اسلام و سیاست جدایی می افکنند و خطوط قرمز اسلام را نادیده می گیرند، حوزه های علمیه با مرکزیت حوزه علمیه قم باید قد علم کرده و با روحیه انقلابی و با سلاح علم و منطق، به احیای تفکرات انقلابی در درون خود و جامعه بپردازند.

وی در پایان با اشاره به فتنه انگیزی های نظام سلطه در منطقه و جهان، تاکید کرد: ایران اسلامی نباید به آمریکای زخم خورده اجازه ترمیم سنگرهای پوچ را بدهد. نباید نفوذ و دخالت های بی شرمانه آمریکا باعث بازگشت استبداد و سلطه طاغوت شود. دولت و ملت ایران، با توکل به خداوند متعال نباید از تهدیدهای آمریکا بهراسند، و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند، بلکه باید هوشیارانه مقابل فتنه جدایی دین از سیاست ایستادگی کنند و تا تحقق تمام اهداف عالیه انقلاب اسلامی و شکل گیری حکومت جهانی مهدوی، مقتدرانه به حیات خویش ادامه دهند و با حمایت از ملت های مظلوم، ریشه ظلم و استکبار را بخشکانند.  42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha