سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام سید مصطفی هاشمی، مسئول دفتر نظارت و  ارزیابی حوزه استان چهارمحال و بختیاری

حوزه/ اساتید حوزه باید به عنوان پدری دلسوز و مهربان که اوضاع علمی فرزند خود را رصد می‌کند، نسبت به وضعیت علمی و اخلاقی طلاب حساس باشند.

حجت الاسلام سید مصطفی هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در شهرکرد با تاکید بر این که وجود اساتید خبره و توانمند  رکن موثر در پیشرفت همه جانبه هر مرکز علمی می باشد، اظهار کرد: در حوزه های علمیه هم به عنوان یک مرکز علوم دینی نقش اساتید بی بدیل می باشد.

وی با اشاره به تفاوت فضای آموزشی حوزه های علمیه با دیگر مراکز علمی، افزود: رشد و بالندگی علمی طلاب اولین مسئولیت اساتید حوزه‌هاست، به طوری که طلاب با توانمندی علمی بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه در زمینه شبهات دینی و اعتقادی، باشند.

استاد حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اساتید حوزه باید به عنوان پدری دلسوز و مهربان که اوضاع علمی فرزند خود را رصد می‌کند، نسبت به وضعیت علمی و اخلاقی طلاب حساس باشند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه طلاب امروز، ائمه جمعه و جماعت و رهبران دینی فردای جامعه هستند، لزوم توجه ویژه به مباحث تهذیبی آنان بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، لذا باید در کنار آموزش مباحث علمی، به تربیت اخلاقی آنان نیز توجه ویژهی شود.

مسئول دفتر نظارت و ارزیابی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد علمی و تهذیبی طلاب وظیفه‌ همه‌ اساتید است، یادآور شد: کوتاهی در ارتقاء علمی و تهذیبی طلاب گناهی تابخشودنی است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha