سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
امام هادی علیه السلام

حوزه/ آماده سازی مردم برای عصر غیبت و چگونگی بهره گیری مردم از امام زمان (ع) و همچنین تقویت سازمان وکلا در نقاط مختلف از اقدامات مهم امام هادی (ع) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، زهرا نجاریان، کارشناس تربیتی و خانواده، در مراسم شهادت امام هادی(ع) و هفدهمین  سالگرد ارتحال آیت الله هادی روحانی، امام جمعه فقید و موسس مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل طی سخنانی بیان کرد: با نگاه دقیق به زندگی امام علی النقی الهادی (ع) به این نکته پی می بریم که چقدر می شود به زندگانی ایشان پرداخت و  سیره حضرت را برای مردم بازگو کرد؛ متاسفانه نسبت به حقایق راه و روش زندگی ایشان خیلی کار تحقیقاتی دقیق و قوی صورت نگرفته است. لذا طلاب باید به این امر توجه بیشتری نمایند.

وی افزود : امام علی النقی (ع) در بلاغت و سخنوری شباهت زیادی به امام علی (ع) و در عبادت و تقوی شباهت زیادی به امام زین العابدین(ع) داشتند که از جمله ادعیه وارده از ایشان زیارت جامعه کبیره می باشد که از محتوای بالایی برخوردار است .

این محقق حوزوی در ادامه اظهار کرد: از ویژگی های شخصیتی این امام بزرگوار، نبوغ زودرس علمی ایشان می باشد؛ به گونه ای که در سن هفت سالگی به مقام امامت نائل آمده و دشمنان سعی داشتند با گماردن یک معلم برای ایشان، خط فکری و اعتقادی حضرت را منحرف کنند، در حالی که از مقام عصمت امام هادی(ع) غافل بودند و خود معلم ایشان بیان می کنند بجای اینکه  او از من بیاموزد من از ایشان  می آموختم

 نجاریان تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم امام هادی (ع)، آماده سازی مردم برای عصر غیبت صغری و کبری و چگونگی بهره گیری مردم از امام زمان (ع) در عصر غیبت و همچنین تعیین بکار گیری کتب فقهی مورد تایید در عصر غیبت و تقویت سازمان وکلا در پاسخگویی به سوالات فقهی و تربیت نیرو شایسته در نقاط مختلف بوده است.

وی در پایان یادی هم از امام جمعه فقید ساری کرد و گفت:  آیت الله هادی روحانی (ره) امام جمعه فقید و موسس مدارس علمیه خواهران بابل بود  و از آن مرحوم به عنوان مشعل فروزان خطه شمال یاد می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha