سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
دانشگاه مجازی

حوزه/ جمعی از بانوان سطوح کارشناسی ارشد و دکتری مؤسسه حوزوی آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد با عبرت ها و جریان های فکری و سیاسی صدر اسلام آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از یزد، دوره آموزشی جریان شناسی فکری و سیاسی صدر اسلام با همکاری مشترک دانشگاه مجازی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و با حضور حجت الاسلام واحدی استاد دانشگاه مجازی و به میزبانی مرکز آموزش عالی حوزوی بانوان حضرت زهرا(س) میبد برگزار شد.

حجت الاسلام واحدی عضو دانشگاه مجازی مؤسسه امام خمینی(ره) در این دوره آموزشی به تشریح جریان های سیاسی صدر اسلام پرداخت.

وی  خاطرنشان کرد : در عصر غیبت به دلیل محروم بودن مسلمانان از وجود امام زمان (عج) و بنا بر دستور اهل بیت (علیهم السلام) مسلمانان موظف اند به فقیه جامع الشرائط یعنی ولی فقیه مراجعه و از او اطاعت کنند که اطاعت از ولی فقیه به طور غیر مستقیم به منزله اطاعت از امام معصوم (ع) است و مخالفت با ولی فقیه، به منزله مخالفت با اهل بیت (علیهم السلام) است.

وی در ادامه جریانهای «خواص تجدید نظر طلب»، «زرسالار برانداز»، «صدارت طلب بیعت شکن» و «متحجر آشوبگربر» را از ویژگیهای جبهه معارضان اهل بیت(ع) بر شمرد.

حجت الاسلام واحدی، یادآوری تاریخ صدر اسلام و افزایش بصیرت با  عبرت های تاریخی را مهم خواند و افزود :  با بررسی جریان های فکری و سیاسی صدر اسلام پی می بریم که این موارد به عینه در کشور ما وجود دارد وما باید عبرت بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha