چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
طلاق

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران و مشاور امور خانواده نسبت به رشد آمار طلاق در کلان شهرها از جمله پایتخت به شدت ابراز نگرانی کرد.

دکتر بتول قاسمی نراقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر به طور متوسط از هر سه ازدواج یک مورد آن در تهران به طلاق می انجامد و تاسف بیشتر وقتی است که می شنویم به جای جشن های ازدواج به تدریج رسم نامطلوب جشن طلاق در حال عُرف شدن در بین برخی افراد و خانواده هاست.

وی افزود: گرچه شاید علت برخی طلاق ها مسایل مادی باشد اما این همه مساله نیست بلکه علت های عاطفی، اخلاقی، اعتقادی و ناسازگاری زوجین نیز بسیار موثر است و باید برای حل آن ها راهکار درست و سنجیده ای اتخاذ شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که سبک زندگی غربی در بین برخی افراد جامعه در حال شیوع وگسترش است، خاطرنشان کرد: ما باید به سبک زندگی ایرانی و اسلامی و آموزه های ناب دینی رجوع کنیم تا بتوانیم از این معضلات راه نجاتی بیابیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر در وضعیت کنونی ازدواج برای بسیاری از جوانان به یک آرزو تبدیل شده ، به طوری که امروزه بیکاری جوانان از یک طرف و تورم و گرانی از طرف دیگر موجب شده تا بسیاری از جوان ها سی و سی پنج ساله وحتی بالاتر به راحتی تن به ازدواج ندهند.

قاسمی نراقی بیان داشت: به هر حال اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه باید روی این مسایل به طور جدی کار کرده و راهکارهای مناسب را به تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور ارایه کنند تا انشاالله در آینده شاهد اصلاح این وضع نامطلوب و نگران کننده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha