یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام وحید مرادزاده

حوزه/ اقتصاد مقاومتی چیزی جز عمل به دستورات دین نیست و رمز موفقیت در این عرصه توجه به آموزه های دینی و اسلامی استت و اسلام به ما می گوید از اسراف پرهیز کرده و قناعت و اصلاح الگوی مصرف را سرلوحه خویش قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین وحید مرادزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که اقتصاد مقاومتی چیزی جز عمل به دستورات دین نیست، گفت: رمز موفقیت در این عرصه توجه به آموزه های دینی و اسلامی است. زیرا فرهنگ اسلامی به ما می گوید از اسراف پرهیز کنیم و قناعت و اصلاح الگوی مصرف را سرلوحه خویش قرار دهیم. لذا رعایت این موارد مقدمه ای برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه علم الهدی تهران اضافه کرد: از دیگر لازمه های تحقق اقتصاد مقاومتی، تبدیل این نظریه به یک فرهنگ است، چرا که یک نظریه زمانی در جامعه پیروز می شود که در باور عمومی مردم جای گرفته و مردم به آن آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه توجه به نیروی داخلی موجب ناامیدی دشمنان خواهد بود، گفت: اگر بخواهیم بدون وابستگی به بیگانگان، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنیم، تنها راه موجود اقتصاد مقاومتی و بهره گیری درست و به جا از ظرفیت هایی است که در اختیار کشور قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مراد زاده با اشاره به اینکه مقابله با تحریم ها فقط با تکیه بر اقتصاد مقاومتی ممکن است،، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند توجه به اقتصاد مقاومتی تنها منحصر به کشور ما نیست و در طول سال‌ های اخیر و با توجه به بحران اقتصاد جهانی، خیلی از کشورها در پی مقاوم ‌سازی اقتصاد خود هستند. و کشور ما نیز به دلیل مخالفت با سیاست های قلدرمآبانه نظام سطله مورد خشم و تحریم آن ها واقع شده است، و این مسئله توجه و اهتمام ویژه برای اقدام و مقاوم سازی اقتصاد را می طلبد.

مدیر مدرسه علمیه علم الهدی تهران با اشاره به نقش روحانیون در تبیین راهکارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: به لطف الهی در پژوهش حوزه های علمیه اقدامات خوبی در این راستا آغاز شده و برخی از فضلای حوزه براساس احساس، وارد میدان شده اند، اما باید توجه داشت که اکتفا به این میزان با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری و نیازهای روز افزون نظام اسلامی کافی نیست.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی و مصرف کالای تولید داخل نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: همه افراد جامعه وظیفه دارند تا با مصرف کالای داخلی حمایت خود را از تولیدکنندگان داخلی نشان داده و از طرفی به بحث اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادزاده تاکید کرد: باید راه درست رونق اقتصادی را شناخت و به آن عمل کرد، بنابر این با اقتصاد دولتی و وابسته به نفت نمی توان به تحقق اقتصاد مقاومتی امیدوار بود و براین اساس تنها راه نجات اقتصاد کشور عمل به شعار سال است.

مدیر مدرسه علمیه علم الهدی تهران در پایان گفت: مردم به خاطر پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، همواره در برابر مشکلات مقاومت و استقامت کرده اند، لذا اصرار دشمن به تحریم های بیشتر ناشی از عدم شناخت آنان از افکار ناب و الهیِ ملت ایران است.

 انتهای پیام  42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha