سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
مجتبی ملکی همکاری ها

حوزه/ دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: در بحث نظام تربیتی نگرانی های زیادی وجود دارد و باید سعی کرد در نقش تربیتی تحول ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی پیش از ظهر امروز دراولین نشست کارگروه های ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سال جدید که در سالن اجتماعات غدیر دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، با بیان این که دفتر تبلیغات نماد روشن فکری حوزه است، می تواند نقش مؤثری در تربیت اسلامی داشته باشد، اظهار داشت: مسئله تربیت صحیح از موضوعات مهم در آموزش و پرورش است و قرآن کریم هم تاکید فراوانی بر این موضوع دارد.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: باید همه تلاش ها را به کار گرفت تا تربیت صحیح در جامعه و به خصوص در آموزش و پرورش، به وقوع بپیوندد و این امر مستلزم  بکار گرفتن همه ظرفیت های دو نهاد است.

دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان این که محور همکاری در اموزش و پرورش، سند همکاری است، گفت: هدف اجرا کردن سند تحول و ترسیم نقشه راه، آن هم به صورت جامعه است و برگزاری این جلسات به منظور نقد سند تحول نیست.

مشاور وزیر  آموزش و پرورش با بیان این که باید برای به اجرا در آوردن، سند تحول چشم انداز، برنامه ریزی کرد، اظهار داشت: باید از همه ظرفیت هایی که می توانند در تربیت اسلامی نقش  مؤثری ایفاء کنند با آموزش و پروش همکاری کنند و در این عرصه حوزه عملیه می تواند نقش مهمتر و تعیین کننده ای از خود به نمایش بگذارد.

وی بیان داشت: در بحث نظام تربیتی نگرانی های زیادی وجود دارد و باید سعی کرد در نقش تربیتی تحول ایجاد کرد؛ این تحول باید ابتدا از خود انسان و مربی شروع شود و سپس در مقاطع آموزش و پرورش به اجرا در بیاید.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی افزود: لازم  است سند تحول همکاری به درستی تبیین شود و همه افراد و شخصیت ها در ارتباط با تربیت، اهمیت آن را به خوبی درک کنند و بدانند که هدف از مقوله تربیت اسلامی و اجرای سند تحول چه چیزی است.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: هنر برگزاری این جلسات رسیدن  به موضوع و فهم مشترک در اجرای تحول سند بنیادین تحول است، این سند مورد تاکید رهبر انقلاب است.

دبیرستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه در بحث همکاری ها دو نهاد، فعالیت های بسیاری خوبی صورت گرفته، بیان داشت: برای اولین بار در ستاد همکاری ها، برنامه سالانه مدیریتی درحوزه و آموزش و پرورش تصویب و به مرحله اجرا گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha