دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
قرآن کریم

«حوزه»/ در زمان تحصیل به کار تثبیت قرآن مشغول بودم و این امر بسیار در تحصیل بهتر علوم حوزوی به من کمک کرد. همچنین در این مدت توفیق تربیت ۲۰ حافظ در جزء های مختلف قرآن نصیبم شده است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، امروزه تخصصی شدن مدارس علمیه با توجه به شرایط پیچیده دنیا به عنوان یک ضرورت مطرح است، درهمین راستا مدتی است که مدارس علمیه تخصصی قرآن در استان ها شکل گرفته  و طلاب حوزه های علمیه نیز از این قافله جانمانده سعی برآن داشته که به منظور بهره مندی از آثار و برکات معنوی و دنیوی، در کنار تحصیل علوم حوزوی، نسبت به حفظ قران تلاش کنند. به منظور آشنایی بیشتر با یکی از طلاب خواهر حافظ کل قرآن کریم دقایقی را با وی به گفـت‌وگو نشستیم.

حوزه: ابتدا  خودتان را معرفی کنید  و  بفرمایید چگونه شد به درس حوزه علاقه مند شدید ؟

 اینجانب فاطمه محمدی جوزدانی، ساکن استان اصفهان، در حال حاضر طلبه سطح سه حوزه خوهران در رشته تفسیر و علوم قرآن و حافظ کل قرآن کریم هستم . از بچگی یکی از آرزوهایم حفظ قرآن بوده است، ولی زمینه  و موقعیت آن برایم فراهم نبود تا اینکه در سن  18 سالگی این توفیق حاصل شد و  توانستم به حفظ قرآن بپردازم.

بیشترین علاقه من از زمانی بود که مشغول به حفظ قرآن شدم و فهم کلمات و جملات قرآن بنده را سمت دروس حوزوی ترغیب نمود .

آیا همزمان با درس حوزوی کارحفظ قرآن را هم انجام می دادید؟

در زمان تحصیل به کار تثبیت قرآن مشغول بودم و این امر بسیار در تحصیل بهتر علوم حوزوی به من کمک کرد. همچنین در این مدت توفیق تربیت 20 حافظ در جزء های مختلف قرآن نصیبم شده است .

تا به حال در مسابقات قرآن شرکت کرده اید ؟

بله، در مسابقات حفظ 10 و 20  جزء و کل قرآن کریم که از طرف بسیج و سپاه و اوقاف برگزار شده بود، شرکت کرده و حائز رتبه های اول، دوم و سوم کشوری در سال های مختلف شده ام.

در خصوص تاثیر و برکت  قرآن در زندگی شخصی خود می فرمایید؟

بله، علاوه بر برکت بی اندازه قرآن در زندگی، آرامشی شامل حالم شده  که در هیچ جایی پیدا نکردم، همچنین چگونه زندگی کردن و برخورد با دیگران مخصوصا والدین و همسر را از قرآن آموختم.

برای حفظ بهتر قرآن باید به چه نکاتی توجه شود؟

برای بهتر انجام شدن هرکار فقط باید برنامه ریزی داشت و انسان بدون برنامه ریزی هیچ کدام از کارهای خود را نمی تواند به خوبی انجام دهد. برای بهتر حفظ کردن قرآن اولاً باید برنامه ریزی داشت و دوماً درکنار حفظ قرآن باید به فهم کلمات و جملات آن نیز بپردازند، فهم صحیح ادبیات عرب کمک کننده عالی برای حفظ قرآن و تحصیل علوم حوزوی است

سخن پایانی

متاسفانه کمتر به قرآن پرداخته می شود، حتی در رشته تفسیر و علوم قرآن نیز این گونه است و از آن دریای علم بهره کمتری برده می شود و کمتر به خود قرآن و جملات دلنشین آن پرداخته می شود. در حالی که اگر آیات زیبای قرآن و معجرات گوناگون آن بیشتر و دقیق تر بررسی شود، مطمناً بیشتر به سمت کلام الهی جذب خواهند شد .

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha