یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 377331
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
آیت الله ایمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان فارس گفت: به منظور ترویج فرهنگ دینی، مذهبی و شناخت اقشار جامعه از حضور امامزادگان واجب التعظیم، تدوین دانشنامه این بزرگان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازشیراز، آیت الله اسدالله ایمانی، امروز در دیدار مدیرکل و معاونین صدا و سیمای مرکز فارس در سخنانی اظهارداشت: در چندسال گذشته به‌ ویژه هنگام تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری به استان، به دنبال تدوین دانشنامه حضرت احمد بن موسی (ع) امامزادگان استان فارس بوده و برای اجرایی شدن از بنیاد فارس شناسی خواسته شد تا از شخصیت ها و دانشمندان اسلامی داخل و خارج از کشور برای اجرای این طرح استفاده شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری تصریح کرد: در سال گذشته دو کتاب در مورد معرفی امامزادگان استان چاپ شد، ولی استمرار نیافت و از مسئولان و متولیان فرهنگی درخواست می‌شود که از اعتبارات محدود حرم‌های مطهر استفاده نشود و امکانات مالی دیگر دستگاه ها برای تدوین دانشنامه بزرگ به کار گرفته شود.

وی با اشاره به این که سومین حرم اهل بیت(ع) بودن دارای الزامات و فعالیت های تعریف شده ای است، افزود: درسفر اخیر مقام معظم رهبری به استان فارس، شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی گردید و در این راستا باید امکانات و بستری فراهم شود تا دسترسی و استفاده معنوی زائران مذهبی ازحرم مطهرحضرت احمدبن موسی (ع) و دیگر امامزادگان واجب التعظیم افرایش یابد .

رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: مسئولان به این باور نرسیده اند که باید فضای دسترسی را برای زائران آن گونه که شایسته است فراهم کنند، لذا دراین مورد شاهد موانع فراوانی هستیم.

آیت الله ایمانی با بیان این که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، حرم های مطهر کانون توجه در جامعه هستند، افزود: باید حرم های مطهر و امامزادگان محل اجتماع اصلی مردم باشند تا فرهنگ و گفتمان دینی در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر این که معضل دیگری که استان با آن روبرو است، اولویت دادن به مسائل امنیتی بدون توجه به مسائل معیشتی، رفاهی و اقتصادی است، افزود: برای استانی با پیشینه مذهبی و دینی تنها توجه به مسائل امنیتی بدون پرداختن به توسعه صنعتی، اقتصادی، عمرانی، رفاهی، معیشتی ضربه است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha