جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
امام رضا

حوزه/ اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی، به منظور تکمیل ظرفیت اساتید همکار برای پاسخگویی به سئوالات دینی، از روحانیون واجد شرایط، به صورت پاره وقت دعوت به همکاری کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهدی لسانی با اعلام این خبر گفت: از آنجا که حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سالانه پذیراي میلیون ها نفر از انسان های مشتاق به فقه آل محمد(ص) و مباحث اعتقادی، مشاوره ای و تربیتي است، اداره پاسخگویی به سئوالات دینی به منظور تکمیل ظرفیت اساتید، اقدام به ثبت نام برادران و خواهران علاقه‌مند کرده است.

وی پنجم تا 20 اردیبهشت ماه را زمان ثبت نام اعلام و اظهار کرد: علاقمندان برای ثبت نام می توانند به سایت اداره پاسخگویی به سوالات دینی، به آدرس http://razavi.aqr.ir/pasokhgoee  مراجعه کنند.

شرایط عمومی متقاضیان

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی حرم مطهر رضوی ادامه داد: اعتقاد و التزام به مذهب حقه تشیع و ولایت فقیه، برخورداری از حسن شهرت برابر ضوابط و مقررات آستان قدس رضوی، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی، کسب نمره قبولی در آزمون ورودي و مصاحبه، موفقیت در دوره آموزشي بدو خدمت و سکونت در مشهد مقدس از شرایط عمومی متقاضیان به شمار می رود.

شرایط اختصاصی متقاضیان

وی در ادامه، اشتغال به درس خارج حوزه براي برادران و سطح 3 حوزه براي خواهران، حداکثر سن 45 سال و ملبس دائمي به لباس مقدس روحانیت(برادران) را از شرایط اختصاصی متقاضیان پاسخگویي احكام شرعی اعلام کرد.

لسانی اضافه کرد: اساتیدی که در حوزه های علمیه، سابقه تدریس 360 ساعت احکام یا حداقل 400 ساعت اشتغال به پاسخگویي در مراكز پاسخگویي مسائل شرعي مثل دفاتر مراجع عظام را داشته اند، الزام به شركت در آزمون را ندارند، اما ملزم به ثبت نام اولیه هستند.

وی در ادامه اشتغال به درس خارج حوزه براي برادران و سطح3 براي خواهران یا داشتن مدرک كارشناسي ارشد رشته های فلسفه وكلام، علوم قرآني و حدیث را از شرایط اختصاصي متقاضیان پاسخگويی اعتقادي عنوانکرد.

شرایط اختصاصي متقاضیان مشاوره

 لسانی اظهار کرد: «داشتن حداقل مدرک کارشناسي ارشد یكي از گرایش های روان شناسی، علوم تربیتی و مشاوره» یا «دارا بودن مدرک سطح سه حوزه به ضمیمه تجربه کاری مفید و مرتبط با مشاوره» شرایط اختصاصي متقاضیان مشاوره با رویکرد دیني محسوب می شود.

به گفته رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی اشتغال به سطح 2 حوزه برای برادران وخواهران،  گذراندن دوره تربیت مربی از مراكز معتبر، ملبس به لباس مقدس روحانیت و تجربه کار با کودک و نوجوان، از شرایط اختصاصی متقاضیان مربی کودک و نوجوان است.

لسانی در پایان خاطرنشان کرد: آزمون جذب اساتید اداره پاسخگویی به سوالات دینی 24 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha