سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام  جواد فلاح  - حوزه مازندران

حوزه/یکی از دلایل ظهور امام زمان(عج) این است که جهان را به عقلانیت برساند و تحقق این امر نیاز به جامعه توحیدی می باشد، لذا یکی از رسالت های حوزه تلاش در جهت ایجاد جامعه توحیدی است.

حجت الاسلام فلاح، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» بیان کرد: با توجه به این که فلسفه اصلی بعثت انبیاء الهی، اعتلای کلمة الله است، لذا رسالت حوزه های علمیه که وارثان و ادامه دهندگان راه ائمه اطهار علیهم السلام می باشند نیز اعتلای کلمة الله است.

وی افزود: یکی از دلایل ظهور امام زمان(عج) این است که جهان را به درجه عقلانیت برساند و تحقق این امر نیاز به جامعه توحیدی می باشد، لذا یکی از رسالت های حوزه های علمیه تلاش در جهت ایجاد جامعه توحیدی است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حوزه های علمیه در حال حاضر که اسلام و شیعه در جهان رو به گسترش و فراگیری است، به گو نه ای که تنها در چین قریب به یک میلیون شیعه داریم؛ باید نگاه فرا کشوری نسبت به وظایفه خود داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست ماهانه مسئولین حوزوی مازندران، افزود: هدف این جلسات استفاده از تجربیات، ایده ها و برنامه های مسئولین حوزوی استان، جهت خدمتگذاری بهتر به  کسانی است که در  راه دین و اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) گام بر می دارند.

حجت الاسلام فلاح ادامه داد: با توجه به این که حوزه علمیه برادران و خواهران دو بال برای رسیدن به اهداف عالی نظام می باشند، لذا مراکز حوزوی استان با برگزاری نشست های هم اندیشی، باید کل جامعه را تحت پوشش خود قرار دهند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران تاکید کرد: رسالت تبلیغ دین بعد از انبیا، و اولیای الهی بر دوش علمای ربانی بوده است، اما در هیچ منبع دینی نیامده که این امر تنها بر عهده مردان می باشد و همواره زنان عالمه در طول تاریخ همدوش مردان در هدایت جامعه نقش بسزایی ایفا کرده اند، هر چند که همیشه در کنار هر عالم موفقی یک زن موفق بوده است و علمایی چون علامه طباطبایی، شهید مطهری، علامه حسن زاده آملی و... بارها اذعان به این مطلب داشته اند.

وی با اشاره به  ضرورت وجود حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: با توجه به این که نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، قطعا خواهران طلبه و عالمه بهتر می توانند سئوالات شرعی، احکام دینی و... زنان را پاسخگو باشند.

وی افزود: در حال حاضر که بهترین راه دفاع از ارزش های اسلامی و معارف الهی، تربیت نسل سالم توسط مادران است، قطعا خواهران طلبه به عنوان کارشناسان علوم دینی می توانند بهترین نقش را در آگاه نمودن بانوان جامعه نسبت به وظایف اصلی خود ایفاء کنند؛ به گو نه ای که مادران ما بتوانند علمایی چون بهجت، امام خمینی و... و همچنین شهدایی چون صیاد شیرازی، طوسی و...تربیت نمایند.

حجت الاسلام فلاح در پایان خاطر نشان کرد: برای فراگیری اخلاق فاطمی و علوی،  باید مادران جامعه ما علوم دینی را فرا گرفته و فقیه در دین شوند؛ که این امر قطعا از طریق تحصیل در حوزه علمیه خواهران محقق خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha