شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ |۲۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 31, 2024
قرآن

حوزه/ مدیر مرکز قرآنی نورالثقلین جامعه المصطفی گفت: موسسه نورالثقلین از ابتدای تأسیس تاکنون ۳۶۰۰ نفر تحت آموزش قرار داده است و ۵۶ نفر حافظ کل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام احمدپور صبح امروز در همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون جامعه المصطفی با بیان اینکه امروز روز تجلیل از الگوهای علم و دانش است، گفت: خداوند به شما عنایت کرده و رحمتش بر شما نازل شده است و باید شکرگزار این نعمتی الهی باشیم.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: مؤمن هرگاه قرآن می‌خواند، خداوند به واسطه هر حرفی که از دهان او خارج می‌شود فرشته‌ای را خلق می‌کند که برای او تا روز قیامت استغفار می‌کند و آن دلی که خالی از آیات الهی است مثل خانه‌ای خراب است.

مدیر مرکز قرآنی نورالثقلین جامعه المصطفی با بیان اینکه حفظ قرآن بسیار راحت و آسان است، اگر تحت تربیت مربی مجرب قرار گیرد، گفت: در روایات داریم کسی که قرآن را در سینه خود نگه دارد خداوند به او بصیرت و عقل عنایت خواهد کرد و از بلا محفوظ خواهد ماند.

وی با بیان اینکه تنها مرکزی که برای فرزندان طلاب غیر ایرانی آموزش‌های قرآنی را به صورت عمومی و تخصصی آموزش‌هایی ارائه می‌دهد مرکز قرآنی نورالثقلین است، افزود: موسسه نورالثقلین از ابتدای تأسیس تاکنون 3600 نفر تحت آموزش قرار داده است و 56 نفر حافظ کل شده‌اند.

حجت الاسلام احمدپور ابراز داشت: ماه رمضان و تابستان بهترین فرصت است تا دانش آموزان از آن استفاده کرده و جان خود را با قرآن عجین کنند؛ اگر جوانی با قران مأنوس شود قران با گوشت و خونش مأنوس می‌شود.

وی بیان کرد: کتاب قرآن ذکر الهی است، اگر بخواهیم با خدا سخن گوییم نماز می‌خوانیم و اگر بخواهیم خدا با ما سخن گوید باید قران بخوانیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha