پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
نماینده علامه زکزاکی

حوزه/نماينده شيخ ابراهيم زكزاكي رهبر شيعيان نيجريه گفت: متاسفانه توطئه هايي براي خاموش كردن جنبش هاي اسلامي در كشورهاي آفريقايي آغاز شده است و به بهانه هاي مختلف دنبال تهديد و اعمال خشونت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه‌»،‌ شيخ اسماعيل شعيب عصر پنجشنبه در آيين اختتاميه همايش بين المللي « راهكارهاي ترويج و تبليغ در قاره آفريقا، فرصت ها و تهديدها» در مسجد مقدس جمكران اظهارداشت: شيعيان نيجريه امروز در اوج مظلوميت زندگي مي كنند، آنها هيچ سلاحي در برابر دشمنان، به جز تكبير و فرياد الله اكبر ندارند.

وي با اشاره به خشونت ارتش در برابر شيعيان و جنبش اسلامي نيجريه گفت: تاكنون شش تن از فرزندان شيخ زكزاكي را شهيد كردند و برخي از آنها مقابل چشم خانواده با بي رحمي كامل به شهادت رسيدند.

شعيب يادآورشد: اوج بي رحمي و خشونت به اندازه اي است كه يك زن و فرزند تازه متولد شده او را را نيز گلوله باران كردند.

وي گفت: ما در روز حمله به شيخ زكزاكي، كربلا را احساس كرديم و آنها مانند صحنه كربلا، شيعيان امام حسين(ع) را مظلومانه به شهادت رساندند.

وي ادامه داد: شيخ زكزاكي يك شخصيت موفق و پرتحرك است و جنبش خود را تحت عنوان حركت اسلامي آغاز كرده و در مسير حركت خود محدوديتي براي ديگر مذاهب و اديان قائل نشده است.

شعيب خاطرنشان كرد: گاهي در يك جنبش اسلامي شيعه، سني و حتي مسيحيت نيز وجود دارند و شيخ زكزاكي نيز در مسير حركت اسلامي خود دنبال همگرايي و وحدت نيجريه بود و در جنبش وي تنها شيعيان نبودند.

وي ادامه داد: در ايام اربعين حسيني ما در نيجريه پياده روي داريم و سال گذشته 10 ميليون تن شركت كردند، در يك حسينيه در نيجريه نيز پرچم حسيني نصب شده است كه مردم از شهرهاي مختلف به سمت اين مكان مقدس مي آيند.

نماينده شيخ زكزاكي گفت: هر زمان حكومت نيجريه به شيعه هجوم مي آورد به بهانه هاي مختلف وارد مي شود، از خيلي وقت قبل برنامه ريزي كرده بودند تا شيخ زكزاكي و حركت اسلامي را نابود كنند.

شعیب يادآورشد: آنها به اين بهانه كه حركت اسلامي شيخ زكزاكي دنبال كشتن رئيس ارتش نيجريه است، هجوم آورده اند، اين در حالي است كه اين موضوع يك تصور اشتباه و تنها بهانه براي سركوب شيعيان بود.

وي يادآورشد: بعد از 40 سال فعاليت اسلامي در نيجريه، حتي يك تن توسط آنها كشته نشده است، ما دنبال صلح و وحدت در نيجريه هستيم و حتي از اهل تسنن و صوفي ها نيز حمايت مي كنيم.

شعيب تصريح كرد: ارتش و دولت نيجريه، با بهانه هاي پشت پرده، دنبال محدوديت براي شيخ زكزاكي هستند.

وي با تشريح زمان حمله به منزل شيخ زكراكي رهبر شيعيان نيجريه خاطرنشان كرد: آنها ساعت 10 آن شب منزل شيخ را محاصره كرده و مدت 24 ساعت اجازه عبور و مرور به كسي را نمي دادند.

نماینده شیخ زکزاکی يادآوركرد: متاسفانه منزل شيخ را گلوله باران كرده و حدود پنج هزار تن اطراف منزل ايشان جمع و آماده حمله بودند و همه كساني كه براي حمايت آمده بودند شهيد، مجروح و يا دستگير شدند.

وي ادامه داد: چرا آمريكايي ها از ما سوال نمي كنند چه اتفاقي براي شيخ زكزاكي و شيعيان نيجريه در آن روز افتاده است؟ اگر دشمنان در نيجريه موفق به سركوب شيعيان شوند به سراغ آنها در جاهاي ديگر نيز خواهند رفت.

شعيب خطاب به طلبه ها يادآورشد: دولت نيجريه اطلاعات و آدرس همه شما را دارد و همه شما در فهرست آنها قرار داريد و اگر شيخ را از پاي دربياورند سراغ ما و شما هم مي آيند.

وي اظهار داشت: آنها دنبال نابودي حركت اسلامي و شيخ زكزاكي هستند، امروز شيخ زكزاكي به همه طلبه هاي آفريقايي نياز دارد که در تبليغ خود، مظلوميت شيخ را بيان كنيد.

لازم به ذکر است،‌ حمله نيروهاي امنيتي نيجريه به منزل شيخ ابراهيم زكزاكي، رهبر جنبش اسلامي نيجريه و حسينيه بقيه الله وابسته به شيعيان آن كشور در آذرماه سال گذشته منجر به شهادت يا مجروح شدن صدها تن شد.

انتهاي پيام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha