یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 379392
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
حجت‌ الاسلام ملکی گلستان

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با تاکید بر یادگیری و حفظ قرآن توسط طلاب افزود: حفظ و یادگیری آیات و مفاهیم قرآن برای طلاب لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین ملکی در درس اخلاق طلاب مدارس علمیه امام باقر (ع) گنبد، امیرالمومنین (ع) خان ببین و امام صادق (ع) مینودشت، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد ماه  شعبان با اشاره به آیه شریفه «لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ» (آل عمران/164) گفت: فرستادن پیغمبر از طرف خداوند برای هدایت انسان ها منّت خداوند بر ماست، اگر ارسال رسل نبود چه اتفاقی برای بشر می افتاد؟ چه تعدادی هدایت و چه تعدادی گمراه می شدند؟ حال با وجود هدایت بشر توسط خداوند از طریق پیامبران، شاهد گمراهی عده بسیاری هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان ضمن اشاره به نزول قرآن از سوی خداوند گفت: یکی از زیبایی های دین اسلام این است که آخرین معجزه آخرین پیغمبر دین خداوند قرآن جاویدان است و بزرگ ترین استاد اخلاق همین قرآن است.

وی با اشاره به تقدم تزکیه بر تعلیم در آیه شریفه فوق الذکر اظهار داشت: فردی که تزکیه نداشته باشد هرچه سوادش بیشتر شود حجاب های بیشتری برایش حاصل می شود. اما کسی که ابتدا به تزکیه نفس پرداخته هرچند از علم زیادی برخوردار نباشد به نجات نزدیک تر خواهد بود.

این استاد حوزه در پایان با تاکید بر یادگیری و حفظ قرآن توسط طلاب افزود: حفظ و یادگیری آیات و مفاهیم قرآن برای طلاب لازم و ضروری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha