سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
نشست اسلام‌شناسی برای پاسخ به پرسش‌های  مردم آمریکا درباره اسلام

حوزه/ گردهمایی اسلام‌شناسی در مرکز سیویک، در شهر صنعتی پیوریا به منظور آشناسازی مردم با اسلام و پاسخ دادن به سئوالات آن‌ها، برگزار می‌شود و رهبران مذهبی مسلمان، مسیحی و یهودی در آن حضور دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،به نقل از centralillinoisproud.com، امشب نشست اسلام‌شناسی در مرکز سیویک، در شهر صنعتی پیوریا واقع در ایالت ایلینویز آمریکا، به منظور آشناسازی مردم این شهر با اسلام و پاسخ دادن به سئوالات آن‌ها برگزار می‌شود. در این نشست میان ادیانی که با حضور رهبران مذهبی مسلمان، مسیحی و یهودی این شهر برگزار می‌شود، هدف برگزارکنندگان این گردهمایی ایجاد تصویر متفاوتی از اسلام و درک اعتقادات اسلامی عنوان شده و آن‌ها قصد دارند به اسلام‌هراسی رو به رشد در میان غیرمسلمانان این ایالت خاتمه دهند.

کمیل مفتی، روحانی مسلمان این منطقه می‌گوید: عده‌ای تصور می‌کنند که مسلمانان حامیان خاموش داعش هستند و این در واقع یکی از چالش‌هایی است که مسلمانان هر روزه با آن روبرو هستند. چالش دیگر مسلمانان فقدان درک درست از اسلام است. عده‌ای از مردم بدون این که شناختی از اسلام داشته باشند، تصمیم به مخالفت با دین اسلام و مسلمانان گرفته‌اند و نفرت و دشمنی کورکورانه آن‌ها را به سمت اسلام‌هراسی سوق داده است.

مفتی در ادامه گفت: به نظرم ایجاد ارتباط میان ادیان از اهمیت زیادی برخوردار است و این نشست فرصت مناسبی برای پاسخ دادن به سئوالات مردم درباره اسلام است.

رهبران دینی ادیان مختلف در شهر پیوریا پیش از این نیز جلسات بحثی در رابطه با اسلام شناسی برگزار کرده بودند و در نشست دوشنبه شب نیز قصد دارند به سئوالات بیشتری پاسخ بدهند.

استفان مک کینی-ویتاکر، کشیش کلیسای متحد پروتستان نیز گفت: مردم آشکارا سوءتفاهمات بسیاری درباره اسلام داشته و هنوز ترس و هراس زیادی درباره اصول و دستورات اسلامی وجود دارد. هدف ما برطرف کردن این هراس بیجا است.

مک کینی-ویتاکر در ادامه گفت: بعضی از نظراتی که درباره جامعه اسلامی داده می‌شوند، توهین آمیز، نفرت انگیز و حتی تهدیدکننده هستند.  اگر اجازه بدهیم که نظرات منفی درباره یک دین در جامعه ترویج پیدا کند، دیر یا زود همین سخنان درباره دین ما نیز گفته می‌شود.

دونالد بوگارد یکی از رهبران یهودی این شهر نیز می‌گوید: حرکت سیاسی که به نظر می‌رسد مقصود اصلی آنان بیشتر اهریمن جلوه دادن دیگران است، دنیا را هدف قرار داده و جلوه اسلامی به خود گرفته است. ما می‌خواهیم به سئوالات مردم درباره اسلام و مذاهب پاسخ دهیم و از همه مهمتر این که پیروان ادیان مختلف را به همدیگر نزدیک کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha