سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر

حوزه/ فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق(ع) قم گفت: ما طلبه غیر بسیجی نداریم ، طلاب باید مسیر ولایت را به عنوان راه مستقیم انتخاب نمایند؛ چراکه بسیجی در مسیر ولایت است و فرمانده و حرف او، ولایت می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج مدرسه علمیه علوی قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: طلاب و مدیریت این مدرسه علمیه از برخی مدارس که سال ها پایگاه بسیج دارند، بسیجی تر هستند که مایه خوشحالی است.

وی ابراز داشت: از یادواره شهدای پرمحتوایی که چند روز گذشته در این مدرسه علمیه برگزار شده است، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) قم با اشاره به آیه 105 سوره انبیاء، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ/ و در حقيقت، در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد».

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر تصریح کرد: زبور کتاب پیامبر اولوالعزم نیست؛ ولی خداوند یک بخشنامه و ابلاغیه از این کتاب آسمانی صادر کرده و نکته این قصه آنجاست که در قصه حضرت داوود در کتاب زبور، قصه ای خاص است که نوجوان بسیجی با پیش پا افتاده ترین امکانات و با اندیشه اطاعت پذیری از رهبری آن زمان در کنار یک روحیه شجاعانه و نترس در مقابل ابر قدرت ترین انسان آن روز ایستادگی کرد و پیشانی حاکم ظلم را مورد هدف قرار داد و در پایان او را از بالای مرکب راهبرش بر روی زمین انداخت و فریاد پیروزی را در میان مؤمنین، بلند و دشمنان فرار را بر قرار ترجیح دادند.

وی بیان داشت: خداوند در این آیه چهره ای بسیجی را به ما معرفی می کند که این شخص با تدبیر و تخصص لازم و البته با اسلحه خودساخته به سراغ کسی رفته است که تمام قدرت و امکانات را داشت و نقطه و مرکزیت فرماندهی او را مورد هدف قرار داد.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) قم اظهار داشت: شناخت دشمن و نقطه اصلی او یکی از شاخصه های یک بسیجی است که باید از حضرت داوود (ع) درس گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر ابراز داشت: تقویت توانمندی علمی یکی از راه هایی است که طلاب بسیجی می توانند برای دستیابی به تدبیر و بصیرت از آن بهره های لازم را ببرند.

وی در ادامه به مزاحمان اندیشه بسیج و بسیجی نیز اشاره و خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در آیه 14 سوره حدید فرموده است: « يُنادُونَهُمْ أَ لَمْ نَکُنْ مَعَکُمْ قالُوا بَلي‏ وَ لکِنَّکُمْ فَتَنْتُمْ أَنْفُسَکُمْ وَ تَرَبَّصْتُمْ وَ ارْتَبْتُمْ وَ غَرَّتْکُمُ الْأَمانِيُّ حَتَّي جاءَ أَمْرُ اللَّهِ وَ غَرَّکُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ/ آنها مؤمنان را ندا می دهند: آیا ما در دنیا با شما نبودیم؟ گویند: آری ، و لکن شما خود را به هلاکت افکندید و ( هر شری را برای مؤمنان ) انتظار کشیدید و ( در دین حق ) شک کردید و آرزوها ( ی باطل ) شما را مغرور ساخت تا فرمان خدا ( به هلاکتتان ) در رسید ، و شیطان فریبنده شما را درباره خدا فریب داد» و باید گفت که این آیه مربوط به انسان های خودی و داخلی است که مزاحمان اندیشه بسیج و بسیجی می باشند.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) قم با بیان این مطلب که امروز رهبر معظم انقلاب پرچمدار و علمدار بسیج است، تصریح کرد: بر اساس آیه مذکور، امروز هم برخی از مسئولان را داریم که با بسیج و روحیه بسیجی مشکل داشته و از ابتدا هم در موضوعات گوناگون از جمله موضوع ولایت فقیه در شک و شبهه بوده و در تقابل بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر بیان داشت: «إعراض»، «اعتراض» و «معارضه»؛ هر سه از یک ماده است که در موضوع مقابله با ولایت فقیه، ابتدای آن با اعراض آغاز شده و در ادامه به اعتراض و در پایان به معارضه کشیده خواهد شد.

وی اظهار داشت: امروز جناح ها به فکر خود بوده و طلاب باید مسیر ولایت را به عنوان راه مستقیم انتخاب نمایند؛ چراکه بسیجی در مسیر ولایت است و فرمانده و حرف او، ولایت می باشد.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) قم ابراز داشت: ما طلبه غیر بسیجی نداریم و اگر طلبه ای داشتیم و بسیجی نبود، باید در طلبه بودن خود شک کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha