یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام محمدرضا جواهری خراسان

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه براساس منابع دارای اعتبار نزد مسلمانان، حضرت مهدی(عج) و حضرت مسیح(ع) هر دو ظهور خواهند کرد، گفت: نه تنها هیچ تقابلی میان آنان وجود ندارد بلکه در توافق و همراهی و همکاری کامل قرار خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا جواهری در دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با ارائه مقاله خود با عنوان «بررسی پیش بینی های اسلام و مسیحیت درباره مهدی و مسیح(ع)، توافق یا تقابل؟!»، اظهار داشت: هدف این مقاله بررسی پیش گویی های اسلام و مسیحیت درباره ارتباطات حضرت مهدی(عج) و حضرت عیسی بن مریم(ع) است.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان و مسیحیان جهان در انتظار موعود آخرالزمان می باشند، تصریح کرد: ملت مسیحی و امت اسلامی درباره ظهور حضرت مسیح(ع)  اشتراک دارند اما مسلمانان ظهور حضرت مهدی قائم آل محمد(عج) را بنیاد و ماهیت موعود آخرالزمان می دانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه براساس منابع دارای اعتبار نزد مسلمانان، حضرت مهدی(عج) و حضرت مسیح(ع) هر دو ظهور خواهند کرد، ابراز داشت: نه تنها هیچ تقابلی میان آنان وجود ندارد بلکه در توافق و همراهی و همکاری کامل قرار خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین جواهری افزود: رهبر بزرگ ترین انقلاب جهانی در تاریخ حیات بشریت حضرت مهدی قائم آل محمد(عج) است و حضرت عیسی(ع) معاون برجسته و یاور صادق و همکار و همراه دائمی و وفادار و فرمانردار ایشان خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این پژوهش به کتاب ها و منابع اسلام و مسیحیت مراجعه شده و با مطالعات موعود شناسی به روش توصیفی تحلیلی ، درصدد استنباط وضعیت ارتباطات موعود مسیحیت و موعود جهان اسلام می باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در انجیل در اربعه کنونی هیچ پیش بینی از ظهور موعود مسلمان وجود ندارد بنابراین در زمینه توافق و تقابل هیچ ادعایی مطرح نمی گردد و منابع مسیحی از مبحث ظهور حضرت مهدی(عج) خالی است و قطعا در مساله اصلی این پژوهش ساکت است.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha