چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ همایش ملی « نقش جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور اساتید برجسته، صاحبنظران و کارشناسان حوزوی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» دبیر علمی این همایش امروز در نشست خبری با اعلام این مطلب اظهارداشت: این همایش در راستای دغدغه ها و منّویات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل متناسب با آن برگزار می شود.

دکتر کمال اکبری افزود: از سوی دیگر توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب به نخبگان جامعه در حوزه های علمیه و دانشگاها رویکرد دیگر این همایش است چرا که به اعتقاد معظم له نخبگان جامعه باید مدیریت تحولات کشور را در دست داشته باشندنه اینکه تحولات را مدیریت کنند.

عضوهئیت علمی دانشکده صدا و سیما ادامه داد: مجموعه سیاست های اقتصاد مقاومتی یک الگوی بومی و علمی، برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است و متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور تدوین و ابلاغ شده و با توجه به شرایط کشور در ایجاد ارتباط با اقتصاد جهانی و پویایی در داخل با حفظ اصول و ارزشهای خود از جمله استقلال طلبی، عزت مداری و اصرار نظام جمهوری اسلامی بر عدم تاثیر سیاست های قدرت های استکباری و سلطه بر کشور، توجه نخبگان به این امر نیازی مشهود، ملموس وضروتی غیر انکار است.

وی بیان داشت: در این همایش تلاش می شود راه کارهای عینی تحقق اقتصاد مقاومتی بر پایه جامعه نخبگانی حوزه های علمیه بررسی و رونمایی شود و مهمترین نکته در این همایش استفاده از نتایج آن تا راهکارهای مبتنی بر اقدام و عمل در راستای ایفای نقش بخشی از جامعه نخبگانی تحقق یابد.

عضو انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با اشاره به اهداف این همایش گفت: « ترویج دقیق و صحیح مولفه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی »، « ارتقاء انگیزه مجامع علمی در اقدام عملی جهت تحقق  اقتصاد مقاومتی»، «تببین راهکارهای عملیاتی و چگونگی نقش آفرینی نخبگان حوزوی در اقتصاد مقاومتی»، « فرهنگ سازی و تشویق فعالان اقتصادی و جوانان در عرصه اقتصاد مقاومتی» از اهداف این همایش می باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: « تبدیل اقتصاد مقاومتی به گفتمان فراگیر، رسانه ای و رایج ملی »، « دستیابی به مدلهای عینی و عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی »، « ارائه مسیر راهی برای اقدام و عمل به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی » از جمله دیگر اهداف این همایش ملی است.

دکتر اکبری با بیان اینکه این همایش ملی به صورت فراگیر در استان های مختلف کشور تا شهریور ماه برگزار خواهد شد، اظهارداشت: این همایش با عناوین و موضوعات مختلف با همکاری انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه و بنیاد ملی نخبگان قرار است تا شهریور ماه در استان های مختلف کشور برگزار شود و نتایج آن در همایش سراسری که مهرماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد، ارائه گردد.

استاد دانشگاه ادامه داد: مازندران، فارس، هرمزگان، کرمان، تهران از جمله استان هایی هستند که به زودی شاهد برگزاری این همایش خواهند بود.

لازم به ذکر است، این همایش ملی فردا چهارشنبه پنجم خردادماه از ساعت 16 به مدت چهار ساعت با حضور  استاد هادوی تهرانی، حجج  الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، موسویان، میرمعزّی در سالن همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی (غدیر) برگزار خواهد شد.  برای حاضرین در این همایش ملی گواهینامه ای از سوی انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه صادر خواهد شد.

انتهای پیام  313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha