دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
تعلیم و تربیت

حوزه/ نشست بررسی اهمیت تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن کریم با حضور متخصصین، اساتید، کادر آموزشی در مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از شیراز، نشست بررسی اهمیت تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن کریم به همت معاونت تهذیب مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز با حضور متخصصین، اساتید، کادر آموزشی و تعداد 60 نفر از طلاب در سالن اجتماعات حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم الهی صدر شیرازی، مدیر مدرسه شهید دستغیب و از اسایتد حوزوی در این نشست اظهار داشت: قرآن مهمترین منبع اسلامی می باشد و این کتاب آسمانی درباره تعلیم و تربیت، کو تاه اما گویا صحبت کرده است و قطعا یکی از مهمترین دلایل فرستادن پیامبران اهمیت تعلیم و تربیت بوده است.

وی افزود: اگر انسان با ایمان در این موضوع بسیار مهم کاهلی کند و در حق خانواده و فرزندان خود این حق بزرگ را رعایت نکند نتیجه آن بدبختی خانواده و سرانجام گرفتار شدن با آتش دوزخ خواهد بود.

این استاد حوزه  در بخش دوم سخنرانی خود پیرامون مسئله مهم تعلیم و تربیت در خانواده از نظر قرآن بیان کرد: محبت و علاقه در اسلام یکی از شاخصه های مهم ایمان و بلکه کمال آن است چنانچه تنفر و بیزاری نیز این چنین است، به عنوان مثال محبت و علاقه به خداوند متعال و تنفر از دشمنان او و یا محبت و علاقه به پیامبر خدا و اهل بیت او و تنفر و بیزاری از دشمنان آنان از شاخصه های مهم ایمان است.

وی اضافه کرد: از بعضی روایات استفاده می شود که اساس دین چیزی جزء دوستی برای خدا و دشمنی برای او نیست. انسان دوست دارد بهترین و کاملترین هر چیزی را انتخاب کند، پس در انتخاب دوست نیز باید بهترین او را برگزید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha