چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
[۳۸۰۸۱۴] مرکز اسلامی ایالت نیوجرسی آمریکا شعبه جدیدی افتتاح می‌کند

حوزه/مرکز اسلامی پترسون در ایالت نیوجرسی به علت رشد قابل توجه مسلمانان و جامعه اسلامی فعال این ایالت، شعبه‌ دیگری را در شهر صنعتی کلیفتون راه اندازی می‌کند. املاک یک کلیسا برای احداث این مرکز در نظر گرفته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از northjersey.com، مرکز اسلامی شهر پترسون واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا که دارای یک مسجد دائمی و مرکز اجتماعات است به علت رشد قابل توجه مسلمانان و جامعه اسلامی فعال این ایالت، شعبه‌ دیگری را در شهر صنعتی کلیفتون در نیوجرسی راه اندازی می‌کند. طبق بررسی‌های مرکز، نزدیک به 60 درصد مراجعان این مسجد از شهر کلیفتون به پترسون آمده و در نتیجه رهبران مسجد تصمیم به گشایش شعبه جدیدی در این شهر گرفتند.

در همین راستا این مرکز ماه گذشته  املاک کلیسای ریچفیلد را در جاده پرشینگ به مبلغ 3.5 میلیون دلار خریداری کرده و افتتاح این مرکز برای عموم مردم در این هفته انجام می‌شود. روحانیون این مرکز می‌گویند که طرح‌های بزرگی برای مسجد جدید دارند که از جمله آن‌ها اجرای برنامه‌هایی برای جوانان و جامعه و توسعه روابط مستحکم با مسئولین کلیفتون است.

آقای عواد رئیس این مرکز می‌گوید: کلیسای ریچفیلد به علت کاهش عضویت در این مسجد تصمیم به فروش ملک آن گرفته و قصد دارد از درآمد حاصله در امور خیریه استفاده کند. این ملک برای اهداف ما بسیار مناسب است، اتاق‌های درس متعددی به نمازخانه متصل هستند و در زیر آن یک اتاق چند منظوره بزرگ و آشپزخانه وجود دارد. همچنین پارکنیگ بزرگ و چمن وسیعی برای فعالیت‌های فضای باز از جمله برگزاری روز درهای باز در مسجد وجود دارد. در هفته‌های آتی در این مرکز طرح‌های فوق برنامه آموزشی و کلاس‌های قرآنی برای آخر هفته‌ها برگزار می‌کنیم.

به گفته رهبران مسجد این مرکز اسلامی همچنین مورد استقبال گرم مسئولین محلی، اعضای شورای شهر و همسایگان غیرمسلمان نیز قرار گرفته است.

لیز باراتینی 19 ساله که در نزدیکی این مسجد زندگی می‌کند با استقبال از روز درهای باز در این مسجد می‌گوید: به نظرم فوق العاده است. مسلمانان این مسجد مردمی خوب و خوش برخورد هستند.

عواد در این باره می‌گوید: اولویت ما همسایه‌ی خوب بودن است که یکی از ارکان مهم اسلام است. برای ما مهم است که جامعه بداند درهای این مکان همیشه به روی تمامی مسلمانان و غیرمسلمانان باز است.

در همین راستا او و دیگر رهبران مسجد سبدهای هدیه‌ای را به همسایگان اهدا کرده و آن‌ها را به بازدید از مرکز اسلامی دعوت کردند.

تاسیس مهمترین مرکز اسلامی نیوجرسی

این مرکز اسلامی در سال 1989 در شهر پترسون تاسیس شده و چیزی نگذشت که به یکی از برجسته‌ترین مراکز عبادت مسلمانان در ایالت نیوجرسی تبدیل شد. رهبران این مرکز اسلامی تمامی حملات گروهک‌های تروریستی از جمله واقعه 11 سپتامبر و حملات در پاریس را در نوامبر سال گذشته محکوم کرده‌اند. امام جماعت این مسجد همچنین روابط نزدیکی با رهبران حماس در فلسطین داشته است که این مسئله مشکلاتی را با دولت فدرال آمریکا برای او بوجود آورده است.

طبق آمار مذهبی سال 2010 که توسط انجمن آمار و ارقام و نهادهای مذهبی آمریکایی انجام شد، جمعیت مسلمانان این ناحیه از نیوجرسی بیش از 5 درصد مردم و 25 هزار نفر می‌باشد.

روز درهای باز در مرکز اسلامی کلیفتون ساعت از ساعت 3 بعد از ظهر تا 10 شب روز جمعه 3 ژوئن برگزار می‌شده و مراسم افتتاح این مرکز و بریدن روبان در ساعت 7:30 انجام می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha