چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
اسلام هراسی در کانادا

حوزه/ ۸۰ درصد تماس‌های خط تلفن اسلام‌هراسی مربوط به کارمندان و پرونده‌های تبعیض نژادی متعلق به محل کار آن‌ها بوده است. بسیاری از کسانی که با این خط تماس می‌گیرند نمی‌دانند در مقابل برخوردهای اسلام‌هراسی چه اقداماتی باید انجام داده و به چه نهادی مراجعه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از هافینگتون پست، خط تلفن اسلام‌هراسی در آلبرتا به طور روزانه تماس‌های تلفنی درباره خشونت‌های اسلام‌هراسی در کانادا دریافت می‌کند.

به گفته مسئولین مربوطه این خط تلفن که به منظور حمایت از قربانیان اسلام‌هراسی در ایالت آلبرتای کانادا در ماه آوریل راه اندازی شده است تا کنون 78 تماس تلفنی دریافت کرده که نشان می‌دهد روزانه بیش از 1 برخورد اسلام‌هراسی در این منطقه رخ می‌دهد.

مصطفی فاروق مدیر این خط تلفن دراین باره می‌گوید: تماس‌های تلفنی بیشتر از آن چیزی بوده که پیش بینی می‌کرده‌اند. از زمانی که این خط تلفنی تاسیس شده است ما به طور مداوم شاهد بازخوردها و انتقادات از جامعه بوده‌ایم.

این خط تلفن اسلام‌هراسی در پاسخ به چندین برخورد، مزاحمت، تخریب و دیگر جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در آلبرتا تاسیس شد. هرچند تخمین زدن آسان نیست اما اعضای گروه بر این باور هستند که 60 درصد تماس‌ها از شهر ادمونتون و 40 درصد متعلق به شهر کالگری هستند. به گفته فاروق از 78 پرونده و تماس انجام شده تنها 8 مورد برای تحقیق به اداره پلیس ارجاع شده است.

فاروق درباره بیشترین موارد ارجاعی گفت: در 6 هفته گذشته متوجه شده‌ایم که تبعیض نژادی در محل کار افزایش یافته که هنوز توضیحی برای علت این مسئله نیافته‌ایم. تعداد قابل توجه و 80 درصد تماس‌های ما مربوط به کارمندان و پرونده‌های تبعیض نژادی متعلق به محل کار آن‌ها بوده است. بسیاری از کسانی که با ما تماس می‌گیرند نمی‌دانند در مقابل برخوردهای اسلام‌هراسی چه اقداماتی باید انجام داده و به چه نهادی مراجعه کنند. علی الخصوص مسائل مربوط به محل کار از حساسیت بالایی برخوردار است. آن‌ها نمی‌خواهند موج ناآرامی ایجاد کنند و بیشتر به دنبال داشتن یک زندگی آرام و عادی هستند و می‌خواهند مسائل روندی معمولی داشته باشد. پرونده‌های مربوط به محل کار معمولا روند دشوارتری دارند اما شورا در بعضی از موارد کارگاه‌های آموزشی حساسیت پیشنهاد کرده که به حل مشکلات کمک می‌کند..

فاروق در ادامه با بیان اینکه افراد هدف قرار گرفته شده اکثرا خودشان را مقصر دانسته و نیاز به کمک دارند گفت: ما این افراد را به بخش سلامت روانی معرفی می‌کنیم. به علاوه شورا قصد دارد با ردیابی داده‌ها به بررسی وسیع‌تر تبعیض‌ها پرداخته و با دیگر گروه‌های اجتماعی کار کند. و در آخر اینکه زمانی در امر مبارزه با اسلام‌هراسی موفق بوده‌ایم که دیگر تماسی از این خط تلفن دریافت نکنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha