جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
 نظامیان صهیونیستی خانه نوجوان فلسطینی را تخریب کردند

حوزه/ عده زیادی از سربازان اسرائیل به بیت امرا ناحیه هبرون حمله کرده و بولدوزرهای رژیم صهیونیستی خانه ۲ طبقه متعلق به خانواده مراد بدیر دعيس را تخریب کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه نظامیان ارتش اسرائیل روز شنبه به روستای بیت امرا در منطقه یاتا حمله کرده و خانه نوجوان 16 ساله فلسطینی را که متهم به چاقو زدن به شهرک‌نشین صهیونیست بود تخریب کردند. این اقدام قدمی در راستای هدف تحمیل محاصره به منطقه مرکزی یاتا بوده است.

راتب جبور هماهنگ کننده مقاومت مردمی در این روستا به خبرنگاران گفت: ساعت 2 صبح عده زیادی از سربازان ارتش اسرائیل به بیت امرا در غرب یاتا در جنوب کرانه باختری ناحیه هبرون حمله کرده و بولدوزرهای رژیم صهیونیستی خانه 2 طبقه متعلق به خانواده مراد بدیر دعيس را که محل سکوت 10 تن بود تخریب کردند.

نظامیان اسرائیلی همچنین به چندین خانه دیگر و یک آزمایشگاه پزشکی در این روستا هجوم برده و یک نوجوان 15 ساله را موقتا بازداشت کردند.

موسا مکرمه شهردار فلسطینی یاتا این اقدام مسئولین اسرائیلی را محکوم کرده و خواستار تشکیل کمیته‌ای برای بازسازی ساختمان تخریب شده این خانواده 10 نفره شد.

این نوجوان فلسطینی متهم به قتل یکی از شهرک‌نشینان غیرقانونی صهیونیستی بود. مقامات اسرائیلی حکم تخریب خانه این نوجوان فلسطینی را در پنجم فوریه صادر کردند و درخواست تجدیدنظر این خانواده فلسطینی در دادگاه اسرائیل مردود اعلام شد، این درحالی بود که هیچ مدرکی مبنی بر دخالت سایر اعضای خانواده در این اقدام مشاهده نشد.

در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با وجودی که خانواده‌های فلسطینی  پس از دریافت حکم تخریب منزل حق درخواست تجدیدنظر به حکم دادگاه را دارند اما دادگاه عالی اسرائیل عملا تمامی این درخواست‌ها را رد می‌کند.

گروه حقوق بشر بتسیم نیز انتقام قانونی جلوه داده شده اسرائیل علیه اعضای خانواده‌های بی‌گناه فلسطینی در جرمی که مرتکب نشده‌اند متهم کرده و مجازات دسته جمعی را تحت قوانین بین المللی غیرقانونی اعلام نموده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha