سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
شیخ حسن عبدالله

حوزه/ شیخ عبدالله گفت: ما دوستدار جنگ و کشتار نیستیم، بلکه دوستدار صلح و ثبات و توسعه و صنعت و کشاورزی و تجارت هستیم اما صلحی که ما می خواهیم، صلحی است که بر اساس عدالت باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سفیر سوئد در لبنان با شیخ حسن عبدالله رئیس دارالافتاء صور و جبل عامل دیدار کرد.

شیخ عبدالله در این دیدار گفت: جوامع عربی و غربی در معرض خطر تروریسم تکفیری هستند، اما در گذشته برخی گمان می کردند از این خطر در امان هستند که ناگهان با اقدامات تروریستی فرانسه و کشورهای دیگر روبرو شدند و دانستند که تروریست ها فقط در عراق و سوریه نیستند و بنابراین لازم است تدابیر عملی در سطح جهان برای مبارزه با تروریسم اندیشیده شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط مردم با سرزمین و کشور و شهر و روستای خود و دفاع از آن گفت: ما دوستدار جنگ و کشتار نیستیم بلکه دوستدار صلح و ثبات و توسعه و صنعت و کشاورزی و تجارت هستیم اما صلحی که ما می خواهیم، صلحی است که بر اساس عدالت باشد نه بر اساس سلطه برخی بر ضعفا و اشغال سرزمین ها و نقض حقوق ملت های محروم و مستضعف.

سفیر سوئد نیز در این دیدار گفت: شهر صور با وجود تمام درگیری ها و فشارهایی که بر مردم آن وجود دارد تا همزیستی آنها را بر هم بزنند، مرکز همزیستی پیروان ادیان و عقاید مختلف و یک الگوی جهانی در زمینه همزیستی ادیان و طوایف به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha