دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
آیت الله سید محمد علی شیرازی

حوزه/ آيت الله شیرازی، از علمای مشهد در پیامی به مناسبت اعمال فشار حکومت بحرین بر رهبر شیعیان این کشور گفت: حکومت بحرین باید قبل از این که صبر ملّت بحرین تمام شود و تظاهرات میلیونی به صحنه‌های خونین مبدّل شود، به عقل آید و به مواضع خصمانه و جنایات خود خاتمه دهد.

به گزاش خبرگزاری خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید محمد علی شیرازی در این بیانیه آورده است: حکّام آل خلیفه در بحرین پیوسته مرتکب جنایات شدید نسبت به شیعیان می‌شوند و از انجام هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند. تخریب حسینیه‌ها و مساجد، زندانی نمودن، شکنجه، آزار و اذیت و تحقیر و هتک حرمت از برنامه‌های روزمرّۀ آنان است و شیعیان بحرین بلکه عموم ملت، جز خودفروختگان و مزدوران با آنان مقابله نموده و واکنش‌های جدّی و عملی نشان می‌دهند و مطالبۀ رفع ظلم و بی‌عدالتی و تبعیض و تحقیرهای همه‌گونه می‌نمایند.

در روزهای اخیر حاکمان بی‌پایۀ بحرین که جز یک مجموعۀ بی اراده و خودفروخته به آل سعود بیش نیستند و در منتهای حقارت و پستی می‌باشند، جنایات خود علیه ملت مظلوم بحرین علی الخصوص شیعیان این کشور را گسترش داده و دامنۀ دستگیری‌ها و زندان نمودن رهبران دینی و سیاسی و فعّالان و حتی زنان و کودکان و شکنجه‌های هولناک را توسعه داده و نسبت به علما و روحانیون و رهبران دینی بحرین از اِعمال هرگونه فشار و تضییق و جسارتی دریغ نمی ورزند.

این استاد حوزه مشهد افزود: ظرف دو روز اخیر شاهد تضییق و فشار بیشتر بر عالم برجسته و شخصیت ممتاز و رهبر دینی شیعیان در بحرین آیت الله شیخ عیسی قاسم بوده و هستیم، آل خلیفه در اقدامی تازه دست به جنایت دیگری زدند و اعلام سلب تابعیت معظم له را نمودند. کاری که کاملاً جنون آمیز بوده و به دیوانگی شبیه‌تر است تا یک موضع گیری سیاسی؛ زیرا آیت الله شیخ عیسی قاسم بحرینی است چه برگه تابعیت در دست داشته باشد یا نداشته نباشد؛ علاوه بر اینکه ایشان تنها متعلق به کشور و ملّت بحرین نیست بلکه متعلق به کلّ کشورهای اسلامی و شیعیان جهان است و هر کجا که باشد همان جا کشور اوست، و شیعیان همواره به وجود رهبران دینی مجاهد و مدافع حریم اسلام و اهل البیت (علیهم السلام) افتخار نموده و می‌نمایند و او را الگوی خود قرار می‌دهند. و این حاکمان بحرین هستند که باید از آنان سلب تابعیت بحرینی شود چرا که احیاناً ریشۀ آنان بیابان گردی و صحرا نشینی مناطق جنوب ایران عزیز می‌باشد.

امروز مردم بحرین یک پارچه قیام نموده و در دفاع از حریم روحانیت و رهبری دینی خود به خیابان‌ها آمده و در اطراف منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم کفن پوش متمرکز شده‌اند و اجازۀ کوچک‌ترین جسارت و تعدّی به حریم معظم له را به حکومت حقیر بحرین نمی‌دهند و با این حرکت شجاعانۀ خود درس مقابله و موضع‌گیری شجاعانه و جریئانه را به همه ملّت‌ها می‌آموزند.

ما به حکومت جنایتکار و سفیه بحرین می‌گوییم که شیعیان در سراسر جهان از شیعیان مظلوم و آزاده بحرین حمایت می‏نمایند و آنان را در عرصۀ مقابله با ظلم تنها نمی‌گذارند. این حکومت بحرین است که باید به سر عقل آید و قبل از اینکه صبر ملّت بحرین و شیعیان دلیر این کشور تمام شود و تظاهرات میلیونی به صحنه‌های خونین مبدّل شود به مواضع خصمانه و جنایات خود خاتمه دهد، در غیر این صورت علماء و رهبران دینی و مذهبی شیعه به تکالیف شرعی خود عمل خواهند نمود و با تمام توان و قدرت از شیعیان بحرین حمایت خواهند کرد.

در جوار مرقد مطهّر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(صلوات الله و سلامه علیه)، از خداوند متعال خاضعانه مسألت می‌نمائیم که با تعجیل در فرج مولا صاحب العصر و الزمان (ارواحنا له الفداء) به ظلم ظالمین و حکومت حاکمان جنایتکار خاتمه ببخشد. (ولا يحسبنّ الذين كفروا أنما نُملي لهم خيرٌ لأنفسهم إنما نُملي لهم ليزدادوا إثماً ولهم عذابٌ مُهين)

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha