سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
سرلشگر صفوی

حوزه/ رژیم صهیونیستی سرمنشأ همه بحران های فعلی، ناامنی ها و عقب ماندگی ها در کشورهای عربی و اسلامی از شمال آفریقا تا غرب آسیا و به طور خاص جنگ هایی که در سوریه، عراق، یمن و لیبی می گذرد، است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، سرلشکر رحیم صفوی، ظهر امروز در سخنرانی روز جهانی قدس در ساری، سرمنشأ همه بحران های فعلی، ناامنی ها و عقب ماندگی ها در کشورهای عربی و اسلامی از شمال آفریقا تا غرب آسیا و به طور خاص جنگ هایی که در سوریه، عراق، یمن و لیبی می گذرد را رژیم صهیونیستی و حامیان آن رژیم یعنی آمریکایی ها و انگلیسی ها دانست.

دستیار و مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری با بیان این که رژیم صهیونیستی با کمک برخی کشورهای عربی مثل عربستان به دنبال راه اندازی جنگ بین اهل سنت، علوی ها و شیعیان کشورهای اسلامی در سوریه، عراق، نیجریه، لبنان و یمن است، گفت: این صهیونیست ها و آمریکایی ها بودند که به عربستان سعودی گفتند که یمنی ها را بمباران کنند.

وی با بیان این که دولت صهیونیستی در تشکیل دولت خالص یهودی و پاکسازی فلسطین در سرزمین فلسطین با شکست مواجه شده است، افزود: در دولت فلسطین در رژیم صهیونیستی احزاب مختلفی هستند و تندروترین حزب معتقد به یهودی سازی یا خالص سازی این سرزمین به عنوان یک دولت یهودی است و در این خصوص با شکست مواجه شدند.

سرلشکر صفوی با بیان این که در سرزمین فلسطین دو منطقه متفاوت وجود دارد که یک منطقه کرانه باختری و یکی دیگر نوار غزه است، گفت: در نوار غزه که منطقه محدودی است بیش از یک و نیم میلیون مسلمان وجود دارد که دولت حماس مستقر است و صهیونیست ها هیچ حضوری ندارند البته مرزها را بستند و این منطقه را محدود کردند.

دستیار و مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری ، آسیب پذیری اقتصادی صهیونیست ها را از دیگر مسائل پیش روی صهیونیست ها دانست و گفت: صیونیست ها برای دیوار سازی، شهرک سازی و اقتصادشان با مشکلات شدید مواجه هستند و اگر کمک های میلیارد دلاری سالیانه آمریکایی ها نبود صهیونیست ها نمی توانستند به حیات ننگین خود ادامه دهند و اگر یک روز آمریکایی ها دستشان را از سر صیونیست ها بردارند آنها نمی توانند به حیات ننگین خود ادامه دهند.

وی با بیان این که مسؤولان صهیونیستی به نداشتن راهبردی برای وضعیت مطلوب آینده خود اعتراف کردند، گفت: صهیونیست ها نمی توانند آینده ای را برای خود ترسیم کنند چون ساختار سیاسی دولت صهیونیستی که مبتنی بر رهبران سیاسی بود کاملاً فرو ریخته است.

سرلشکر صفوی، محور قرار گرفتن فلسطین به عنوان محور اصلی جهان اسلام برای همه ملت های جهان را از جمله راهبردهای آزادی قدس شریف دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در سوریه، یمن و عراق می گذرد به منظور فراموشی مسأله فلسطین است در حالی که نگاه همه ملت های اسلامی به آزادی قدس شریف و از بین بردن این رژیم صهیونیستی باید باشد.

دستیار و مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری تقویت گروه های جهادی به ویژه مسلح کردن مردم کرانه باختری که جمعیتی سه میلیونی دارند را از جمله دیگر راهبرد های آزادی قدس شریف دانست و گفت: وظیفه همه مسلمانان است همان طور که مردم غزه مسلح شدند مردم کرانه باختری را نیز مسلح کنند.

وی، استفاده از افکار عمومی و ظرفیت دیپلماسی را از دیگر محورهای آزادی قدس شریف دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 57 کشور اسلامی داریم که می توانند جهت بازگذشت غریب ب ششش میلیون آواره فلسطینی به موطن اصلی خود تلاش کنند.

دستیار و مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری ادامه داد: یکی از راهبردهای اصلی مقام معظم رهبری برای آینده فلسطینی ها این است که بازگشت شش میلیون فلسطینی و تجمیع آن با پنج میلیون موجود زمینه یک رفراندوم برای تعیین سرنوشت خودشان فراهم شود

وی راه اندازی جنگ نرم و روانی علیه اشغالگران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را محور بعدی برای آزاد سازی قدس شریف دانست و خاطرنشان کرد: همچنین راه اندازی نهضت رسانه ای علیه عادی سازی رابطه سیاسی با رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی به عنوان راهبرد دیگری باید مورد توجه قرار گیرذد.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha