یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ در نماز جمعه لبنان ضمن اشاره به اهمیت روز قدس تاکید شد: قدس قطب نمای مقاومت و نماد جهاد حقیقی است. امت عربی و اسلامی باید به وظیفه خود برای آزادی فلسطین عمل کنند و اینکه پرداختن به درگیری های داخلی کمکی است به منافع اسرائیل در منطقه.

به گزارش سرویس بین المللی خبرگزاری «حوزه» خطبای جمعه لبنان بزرگداشت روز جهانی قدس را محور سخنانی خود قرار دادند و با تاکید بر اینکه ما با یاری فلسطین به وظایف و مسؤولیت خود عمل کردیم، اشاره کردند: اسرائیلی ها و تکفیرهای در یک سو و برای یک هدف تلاش می کنند و هیچ کدام مواضع دیگری را مورد هدف قرار نمی دهند.

شیخ حبلی: پیروزی فلسطین و یاری قدس در واقع پیروزی حق بر باطل است

شیخ صهیب حبلی حضور باشکوه امت عربی و اسلامی و سایر کشورهای جهان در مراسم روز جهانی قدس را تبریک گفت و تاکید کرد: قدس قطب نمای مقاومت و نماد جهاد حقیقی خواهد ماند؛ چراکه قضیه فلسطین مدال شرفی است بر گردن آزادگانی است که به خاطر آن خون می دهند و در قتلگاه آزادی از همه چیز خود می گذرند.

شیخ حبلی در خطبه نماز جمعه که در مسجد ابراهیم شهر صیدا ایراد گردید، تاکید کرد: پیروزی فلسطین و یاری قدس در واقع پیروزی حق بر باطل و پیروزی مستضعفین بر قدرت های مستکبر است؛ به همین خاطر امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه رمضان را روز جهانی قدس نامیدند و به زنده نگه داشتن آن دعوت کردند. ما باوجود فشار دشمنان داخلی و خارجی به خداست خداوند همیشه پیروزمند خواهیم ماند.  

امام جمعه شهر صیدا از طرف دیگر دستاوردهای ارتش لبنان و نیروهای امنیت عمومی در مقابله با تروریسم و کشف توطئه های تروریستی و ممانعت از اجرای طرح های خونبار را ستود و تاکید کرد: این سرطان تروریستی تمامی لبنانی ها را تهدید می کند، به همین خاطر باید کاملا آگاه بود و مسؤولانه اقدام کرد.

آیت الله نابلسی: اگر به تنهایی در راه آزادی قدس قدم برداریم، هیچ کس در این جهان نمی تواند ما را بترساند

آیت الله عفیف نابلسی اشاره کرد: زنده نگه داشتن روز قدس، در واقع پیامی است به تمام کسانی که بر بقای رژیم صهیونیستی در منطقه اصرار دارد؛ مبنی بر اینکه ما نمی پذیریم که رژیم صهیونیستی جزئی از سرزمین ما باشد و ما با تمام جسارت و اقتدار بر تصمیم خود در نابودی این رژیم پایدار هستیم. اگر به تنهایی در راه آزادی قدس قدم برداریم هیچ کس نخواهد توانست موجب ترس و نگرانی ما شود و ما را مجبور کند تا از این تصمیم عقب نشینی کنیم.

وی در خطبه نماز جمعه در مجتمع حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تصریح کرد: امام خمینی (ره) به این خاطر این روز را روز جهانی قدس نامید که تمامی امت اسلامی به وظایف و مسؤولیت های خود عمل کند. اما اگر امت اسلامی شانه خالی کند و در این رابطه کوتاهی کند، این وظیفه و مسؤولیت برعهده کسی است دارای ایمان عمیق و مردانگی است اگرچه امکانات محدودی در اختیار داشته باشد.

آیت الله عبد الامیر قبلان: تفکر اسرائیلی و تکفیری دو لبه شمشیر است برای یک هدف

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز گفت: تروریسم اسرائیلی، تروریسم تکفیری را بوجود آورد تا هدف آن را در از هم گسستگی و جدایی منطقه عربی واسلامی برای خدمت به اسرائیل محقق سازد. یکی از اهداف آن غرق کردن کشورمان در گرداب نابه سامانی و ویرانی و فراهم کردن امنیت و استقرار برای اسرائیل است.

وی افزود: گروهک های تروریستی کشتار و ویرانی و جنایت هایی را علیه اعراب و مسلمانان را در کشورهای مخلتف به راه می اندازد، بدون این که رژیم اشغالگر و منافع آن را در منطقه هدف قرار دهد. این مسئله مؤکد این است که تفکر اسرائیلی وتکفیر همچون دو لبه شمشیر برای یک هدف واحد که تروریسم است عمل می کند.

آیت الله قبلان از رهبران اعراب و مسلمان خواست تا به جای پرداختن به درگیری های حاشیه ای که منفعت اسرائیل را در منطقه در پی دارد، یک جبهه ی جهانی برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهند و به مسؤولیت تاریخ خود عمل کنند و راه حل سیاسی را برای توقف خونریزی در سوریه و عراق و یمن فراهم سازند و برای آزادی فلسطین از دست اشغالگران وارد عمل شوند.

سید علی فضل الله: اتفاقات تروریستی لبنان را تهدید می کند

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه عنوان کرد: اتفاقات منطقه "القاع" لبنان حاکی از تهدیداتی است که کشور لبنان را مورد هدف قرار داده است و اختصاص به طایفه یا مذهب یا موقعیت سیاسی یا منطقه خاصی ندارد، بلکه به مناطقی که نیروهای امنیتی و مردمی از آن غافل بودند کشیده شد.

وی سخنان خود در مسجد امامین حسنین (ع) بیروت افزود: ما به پایداری ساکنان این منطقه و دلبستگی آنان به سرزمینشان و آمادگی آنان برای تقدیم قربانی ها  افتخار می کنیم. اینان در میان مناطق مرزهای شرقی نمونه اند. هم بستگی لبنانی ها در مبارزه با این اتفاق، از کاشتن بذر فتنه طائفه گری در کشور لبنان و بین لبنانی ها و مردم سوریه جلوگیری کرد. ما از نقش بزرگ نیروهای امنیتی در مبارزه با تروریسم و تلاش آن برای برقراری امنیت و استقرار در لبنان تشکر و قدر دانی می کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha