چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پوریانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: رویکرد علمی و کارشناسانه نسبت به فضای مجازی، فرصت آفرین است و تهدیدات را به فرصت های ارزشمند تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پوریانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما در حال حاضر در وضعیت حساسی قرار داریم که به هیچ وجه نمی توانیم فضای مجازی را به حال خود رها کرده و نسبت به آن بی توجه و یا کم توجه باشیم.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز بارها در این خصوص تاکید فرموده اند ما باید با خروج از حالت انفعال، حضور فعالانه تر و پرنشاط تری در فضای مجازی داشته  و با رویکرد علمی و آسیب شناسانه به دنبال تبدیل تهدیدات به فرصت ها در این باره باشیم.

مدیر مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین با اشاره به تاثیر بسیاز زیاد فضای مجازی بر فرهنگ عمومی جامعه گفت: بدون تردید چنانچه ما با نگاه علمی و دغدغه مندانه به شناخت فرصت ها و ظرفیت های فضای مجازی اهتمام بورزیم در آن صورت است که می توانیم آن را به سمت نقطه مطلوب هدایت کرده ومانع از انحراف کاربران فضای مجازی شویم.

وی در ادامه با تاکید بر این که در وضع فعلی از فضای مجازی باید با نگاه تخصصی ، استفاده شود، خاطرنشان کرد: البته فضای بی محتوا و آلوده در فضای مجازی نیز زیاد است اما با این حال خیلی از آموزه های دین اسلام را با نگاه علمی و به صورت روشمند می توان در همین بستر ترویج داد و با برنامه ریزی مناسب به تاثیرگذاری آن ها امید بست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha