سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ مدیر مدرسه سعیدیه ارسنجان، از برگزاری نشست تحلیلی وظایف رهبری از دیدگاه روایات، ویژه اساتید و طلاب این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام حسن کرم پور، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در فارس گفت: یکی از مهم ترین اهداف تاسیس حکومت در اسلام نیز بستر سازی مناسب جهت اقامه دین و پاسداری از حق است تا در سایه آن، جامعه انسانی به سوی هدف خود قدم بردارند.

وی افزود: در راستای تغذیه فکری و ارتقای دینی و معنوی طلاب مدرسه علمیه سعیدیه شهرستان ارسنجان و همچنین به منظور شناخت وظایف رهبر جامعه از نگاه حضرات معصومین(علیهم السلام)، به همت معاونت تهذیب و پژوهش این مدرسه، اولین نشست تحلیلی وظایف رهبری از دیدگاه روایات ویژه اساتید و طلاب، چهارشنبه 23 تیرماه ساعت 17 در فضای آموزشی این حوزه برگزار می شود.

استاد حوزه علمیه ارسنجان افزود: با توجه به ضرورت شناخت این مسئله و الگو پذیری از ائمه اطهار(ع) در بخش رهبری، حاکم و حکومت مدیریت مدرسه به ایراد سخن خواهد پرداخت.

مدیر مدرسه سعیدیه ارسنجان با اشاره به اینکه هدایتگری در راس وظایف رهبران این جامعه جای دارد، گفت: دیدگاه ائمه اطهار(ع) ما درباره وظایف رهبر در چند محور مدیریتی، دینی و فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و قضایی می باشد که با بیان کردن آن در نشست یاد شده، اساتید در حال تدریس و طلاب در حال تحصیل این حوزه با آن آشنا شده و تفاوت های میان وظایف حکومت و حاکم و رهبری را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha